Tasik Kering

maamar
: : bermanja manja dengan Maamar sebelum ia pulang semula ke Melaka. bulan 12 pulak la awak balik Taiping lagi yer Maamar? : :

Syawal ke 7.
Keluar ronda ronda sekitar Taiping.
Mama kata air tasik kat Taman Tasik Taiping kering.
Apa? Gemparrrrr..
So kami 3 beranak pun mahu menyiasat ala ala Detektif Conan.

Aah la memang kering.
Tu patutnya air tasik tinggi sama macam tempat Yaya berdiri.
Tapi tengok haa.. kering sampai Encik Z boleh turun bawah sana huhu.

20140803_135845

20140803_141149
: : teratai layu di tasik madu : :

20140803_140735
: : air tasik cetek sampai boleh nampak kat bawah : :

20140803_140747
: : siapa la yang tak bermoral tinggal sampah merata ni? haihh : :

Sebelum hujan mencurah turun, kami pusing ambik angin dalam kawasan Taman Tasik ni.
Nampak pokok berbunga oren yang cantik, snap la sana sini.
Feel feel spring / autumn di luar negara kekdahnya.
Insya Allah kalau panjang umur, dimurahkan rezeki, diizinkan Yang Esa nanti Mommy bawak awak pegi oversea yer, Yasmin.
Doa Ayah & Mommy kaya raya he he he.

20140803_140223

20140803_140235
: : pose ala ala pengantin baru gitu. walaupun dedua selekeh hebat. heee : :

20140803_140301

20140803_140458

20140803_140552

Saya memang ada terbaca dalam paper yang ada 2 orang anak muda (mampu guna perkataan anak muda) dah lukis mural kat salah satu tempat kat Taman Tasik ni.
Bila nampak je terus cam hah belok bang belok.
Lalu berpotret lah kami di sini.
Tetengah memotret, toleh belakang eh eh kereta semua berderet bagi signal nak bergambar jua di sini.

20140803_133854
: : untukmu Gaza & MH370 : :

20140803_133937
: : #prayforMH370 : :

20140803_133953
: : #prayforGaza : :

20140803_134613
: : reronda sampai kat Taman Suria. one fine day nak ajak sefamily stay sini ah. cantik tempatnya : :

Pastu pegi Kedai Buku Dinamik sebab Yaya nak beli permainan Saidina.
Yaya dapat duit raya banyak oooo.
RM700++. Tu yang nak guna duit raya dia beli permainan Saidina tu.

20140803_142221

20140814_173825
: : baik hati siap belanja Mommy buku ni. OK nanti Mommy buat pencuci mulut sedap sedap untuk awak k, sayang? : :

Pastu pegi makan kat Sushi King Taiping Sentral.
Eh nanti Sushi King nak bukak jugak kat Taiping Mall.
Kelass dah banyak shopping mall dah Taiping sekarang.
Tak lama lagi AEON pun ada tau.

20140803_145132
: : Orang banyak duit belanja Mommy & Ayah. TQ sayang : :

sushi
: : hot green tea RM0.50, ice honey lemon tea RM3.90, piri piri chicken RM16.90 & aiskrim vanilla RM0.50 : :

20140803_145449
: : Kani Tobikko Temaki RM4.00 : :

20140803_151714
: : Ikura RM6.00 : :

Lepas kenyang perut suka hati singgah Giant pulak.
Mau beli barang barang basah sikit untuk stok kat rumah Mama.

20140803_164423
: : berurut sebentar : :

20140803_203454
: : Encik Z layan Yaya main saidina. depa tak ajak pun saya main. sentapsss : :

OK watamat cerita Raya di Taiping. :)