Sahur & Buka : Part 2

ramadhan ke 7.
eh ramadhan ke 5 & 6 aku berbuka apa ha?
takkan saya tak berbuka kot? tak logik bebenau.
tengok dalam kamera takde gambar pun.
ke saya lupa snap? pffftt.. tak kisah lah eh.
ok ramadhan ke 7 ni saya buat bendi sambal.
cencaru goreng. yang diperap dengan asam jawa dan gula.
pastu encik z goreng ikan bilis.
ramadhan ke 8.
saya buat tomyam seafood.
ada udang & sotong.
pastu ada carrot, kubis bunga & tomato.
cukup semua. so makan tu saja dengan nasi panas pun dah wallaaa..
3,4 hari ni saya dengan encik z sahur dah tak makan nasi dah.
gamaknya encik z malas la kot.
dah tengok saya macam tak lalu je nak nelan nasi waktu sahur.
dia pun cakap takyah la panas-panaskan lauk.
saya makan kurma 2 biji. minum air susu segelas. air masak segelas.
alhamdulilah kenyang.
encik z plak makan roti dengan teh o je selalu.
ni ada sekali saya rajin, saya buat roti telur goreng.
dikawankan dengan teh o.
ramadhan ke 9.
bersamaan hari ahad.
saya rajin sikit. sikittttt la.
saya buat cencaru goreng. tapi kali ni perap garam dengan kunyit pulak.
sayur campur. sotong goreng tepung. kicap + tomato + cili padi.
dan ehem ehem kuih buah melaka.
yer saya buat sendiri tu.
apa?? tak percaya? tak percaya tak apa :-p

6 thoughts on “Sahur & Buka : Part 2

  1. baik masak dr beli.. masak simple2 pun ok pe.. simple, tp bl lapar, rasa sedap xingat kan? 😛 lg pun bulan puasa, xelok membazir. 🙂

    • betul tu aziah.
      kita masak sendiri simple pun rasa sedap.
      dan paling penting kenyang.
      kalau pegi pasar ramadhan tu memacam nak beli.
      ujung2 ke tong sampah. tu saya la tu.. hehe..

    • sila sila.. aku memang lagi suka gitu dari letak garam kunyit.
      mesti rentung kalau aku goreng kehkeh

Comments are closed.