Kau tu Kawan Sejati sangat kah???

Aku siapa engkau siapa
Aku siapa engkau siapa
Dalam dunia ramai yang memuja
Ramaikan lagi irihati
Yang lebih suka mencari kelemahan
Walau lebih banyak kebaikan
Meneropongku dari lautan
Kau sudah tersilap pilih lawan
Bila tiba masanya kau tahu juga aku siapa
Bila tiba masanya akan kau sedar engkau siapa
Wahai pencela kau tiada makna
Lihatlah saja kau
Aku ketawa dengar kata-kata mu
Lahirnya dari perasaan iri hati
Meneropong ku dari lautan
Cerminkan dirimu dulu kawan
Bila tiba masanya kau tahu juga aku siapa
Bila tiba masanya kau tahu juga engkau siapa
Patutkah kau didenda
Mahukah kau didenda
Patutkah kau didenda
Mahukah kau didenda
korang tengok gambar-gambar nie semua kan…
korang happy tak untuk aku?
ke korang rasa sakit hati, menyampah dan meluat dan rasa nak ludah je?
kawan yang sejati pasti akan gembira bila tengok kawan dia gembira betul tak?
tapi kawan yang jahanam dia akan rasa sakit hati dan cuba cari jalan untuk jatuhkan kawan dia.
maknanya selama bertahun tahun berkawan memang dia tak ikhlas lah kot.
tak pernah pun tegur bila kawan dia buat silap ke apa.
tapi bila sekali kawan dia tersilap langkah terus diungkit cerita lama yang bertahun sudah.
lepas tu rasa iri hati bila tengok kawan dia berjaya dan gembira.
tapi ada orang memang tak kisah bab bab berkawan ni kan.
katanya kawan kawan ni semua pun bukan boleh tiap masa dengan kita ye dok?
sampai masa kawan-kawan ni semua balik pada family diorang.
dan dia pun tak nak dah cari kawan-kawan baru.
selesa dengan kawan-kawan yang ada sekarang walaupun berapa kerat je pun kawan yang kau ada.
tapi tu la, yang peliknya.
kata dah taknak cari kawan-kawan baru.
tapi yang kemain terhegeh-hegeh approach si rye tu kenapa nya?
approach tu satu, lepas tu buruk-burukkan aku plak.
kenapa eh? ada masalah otak? ke masalah hati?

27 thoughts on “Kau tu Kawan Sejati sangat kah???

  1. Bila orang mengata hang.. tu maknanya dia sudah berada setingkat di bawah hang.. mungkin bukan setingkat tapi bertingkat-tingkat. Bila sudah dengki meraja di hati, semua kebaikan dikeji, kerendahan hati dicaci. Sila terjun perigi, pergi mati.

    Tetiba… hehehe

  2. bila tengok gambau2 ni, saye tersengih2 sendirian. mungkin itu tanda saye tumpang hepi lah kot? hehehehheh (H)

  3. mmg ada org gitu kak.. xsuka,duk cacimaki kot blakang,tp depan kita hek hek jugak.. alah, buat xtau jelah. letih karang, dia benti la tu. org tu klau layan sampai bila pun xhabis. layan peel dia, kang kita pun sket lbh kurang mcm dia jugak.
    jeles tgk gambar akak.. ceria jek.. hehe

  4. I jeles boleh? Tapi bukan ler jeles apa.. jeles sebab husband u sanggup dukung bagai! hehehe… seriously, suka tengok gambar romantik2 gini…
    Ni I nak kongsi something… dapat pun dari FB jugak. Ni ayat utk manusia2 keypochi tau.. “If you’re talking about me behind my back that just means my life is obviously more interesting than yours!!”. Ayat ni, I tampal besor2 kat workstation I ni hah! keh keh keh

  5. akak, sape la yg “lalat langau” yg xabis2 sakitkan ati akak ni? erm.. sy makin ttanya2.. huhu

  6. selagi bergelar manusia..dengki tu kena ada..tapi pada2 la..kita bukan sesempurna Rasulullah saw yang dicuci hatinya oleh malaikat ..kita pun bukannya ma’sum kan..oleh itu sila la bersabar dengan sesiapa yang berperasaan sebegitu dan elakkan juga hati kita dicemari dengan rasa sebegitu..wabillahitaufik walhidayah..wassalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..:)

    • aku dah tak tahan ita oiii…
      si polan masih tak habis2 lagi bercakap walhal dia yang kata rimas dengan aku, aku menghimpit dia, aku mengharap kemesraan dia bagai.
      tapi dia dok canang cerita pasal aku bukan sorang dua dah tampil ni.
      apa yang dia cakap pasal aku dulu, semua dah jadi pada dia!
      kena bagi wake up call!

  7. haaaaaa..hambek ko! ditepeknya selambak gambar2 bahagia..
    yg tak bahagia tu jangan la dengki2 dgn kebahagiaan orang lain.
    insyaAllah kalau tak dengkikan kebahagiaan org lain, kita akan dapat bahagia kita.

    • tapi kalau dah hidup asyik nak mendengki dengan orang macam mana la nak dapat bahagianya.
      diri sendiri tak bahagia pastu orang lain bahagia sakit hati plak.
      kau dah kenapa kan..

  8. gagahnya en.z tu m’angkat akak…hihi.
    sweetlah gmbr2 akak ni..teringin pulak nak buat outdoor cam ni.

  9. wah.. tuh sure kt tmn tasik taiping kn? huhuhu.. menjeles aku gn ko kak..
    how i wish my partner nk amek gmbor n sporting cm en. z ko tuh.. erm..
    ops.. xde ke yg ngata ko kuarkn gmbr nmpk rambut ni? aku pun slalu kena gak setepek.
    tp wat donno jerk.. hehehe..

Comments are closed.