Ke Ayer Keroh

sampailah kita ke entry yang terakhir cuci cuti melaka bandaraya bersejarah ini.. phewww…
makanya lepas nie ko takkan muntah darah dah membaca iyer..

dari makan bihun sup tengkera, terus decide mau gerak pulang KL.
tapi stop dulu kat ayer keroh. mau pigi taman buaya lorr…

masuk masuk jer nampak replika bangunan kecik kecik nie.
ada petronas twin tower, ada a famosa, ada putrajaya. somel jer..

kemudian masuk dalam keretapi raksaksa.
of coz la yaya yang nak masuk kan..
takkan aku plak..

aku dah rupa roman orang mengaji plak. katup telinga katup mata segala.
walhal bukannya apa pun..

ini ha rupa raksaksa nya. apa nak takut pun takat ngaum ngaum.
drama sangat ko kan normaya..

susah nauu nak snap gambar bertiga.
tak self timer, snap sendiri saja lah..

pastu jalan jalan kat belah belakang tengok buaya.
aterrrr dah nama pun taman buaya.
harus kena ada buaya dan wajib la ko tengok buaya kan.
kalau tak sia sia lah ko gi sini..

ada buaya bongkok.
ada buaya kontot.

ada juga ular.
letak la sekeping gambar ngan ular buat syarat iyer.

kemudian masuk rumah cermin pula.
heee kelakar okkk rumah cermin nie.
aterrr bermacam jenis cermin ada kan..
yang begitu, yang begini.
so memang kitorang anak beranak dok gelak gelak je la…

cermin nie paling tak boleh blaa..
jadi cam orang gemuk dan pendek.
yaya paling lawak sekali. kekeh kekeh aku gelakkan dia..

yang nie plak cermin langsing.
i like ok… terus nampak kurus teramat…

dalam gambar tak nampak cam lawak sangat.
tapi bila tengok bebetul depan cermin, tak boleh blaaa badan encik z.
ketot kemetot jadinya..

dalam rumah cermin misteri nie bukan takat ada cermin jer.
belah belakang tu diorang buat cam rumah hantu.
aku ngan yaya tak nak lalu, tapi encik z suruh jugak jugak.
dengan aku jerit, dengan yaya jerit. huru hara jadinya dalam tu.
keluar dari rumah cermin nih, meraung si yaya nangis.
alololololo sian anak mommy.

sila salahkan ayah yer..

dari taman buaya tu jalan kaki jap ke depan.
lepak mcdonalds nak kunyah kudap kudapan..

boleh terserempak plak ngan kaklong.
so duduk kejap la layan caca ngan teropong ajaib nya.

kemudian terus gerak pulang ke bandaraya kuala lumpur.
maka berakhir lah sudah entry yang berperam sekian lamanya ini…
apa lagi entry yang aku hutang korang eh?
yer yer… entry kenduri kahwin kat taiping & majlis doa selamat kat segambut.
perghh.. dah setahun ko… nangisss… ;-(

18 thoughts on “Ke Ayer Keroh

  1. akhir nya…best kan jalan-jalan melaka…promot melaka =P
    akak, saya ada baju macam akak lor tp kale purple, boleh boria,,,hahaha

  2. dolu pegi taman boya nie..part paling best cermin ajaib tuh..tang dicari cermin yang membolehkan nampak kurus..huhhhh ramping giler siot…dri situ dh pasang angan2..tapi smpi skg hampehh!..ekeke 😀

Comments are closed.