Syawal Pertama : Versi Apabila Tetamu Bertandang

tadi letak gambar-gambar keluarga je kan..
so ini kali gambar makanan dan gambar saudara mara plak..

raya cam kebiasaan tahun-tahun sudah jugak la.
mama masak simple-simple je.
rendang ayam, daging yang masak hitam tu-masak-apa-ek?

lemang, nasi himpit, kuah lodeh dan kuah kacang.
simple je kan?
wajib ada nasi himpit ngan lodeh n kuah kacang tu.
sebab ai tak makan lemang/ketupat palas tu.

eh takde lah tak makan, tapi kurengggggggg….
kang kata tak makan langsung, kata aku propa kabana plak.
almaklumlah, dalam bidang penulisan blog nie, tak boleh silap tulis sikit.
nanti dari ayat-ayat kesilapan kita tu la dimemanipulasikan oleh pihak lawan.
dan digunakan untuk menjatuhkan kita. ek eh?

l

selalunya raya pertama nie, kitorang sekeluarga terus zass ke rumah tok kat kampung pasir. pastu terus serang rumah maklong kat gunung semanggol.
tapi tahun nie merubah tradisi plak.
raya pertama tu jugak maklong sekeluarga anak beranak, plus maksu dan tok datang rumah mama dulu.

kimi & atul & darwish – anak 3 sepupu aku.
kira dengan yaya pangkat 2 pupu la kan?


: : maksu, mya, tok, mama, yaya, adil : :

lepas diorang balik, apa laga… aktiviti berlengkar depan tv je lah pun…
ok ada 3 keping gambar yang akan menyusul yang mana hanya yang berani saja boleh menatapi…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


: : hampir bertukar menjadi singa : :


: : mungkinkah mayah sopiah ini adalah panda jadian? : :


: : jangan tanya!!! : :

10 thoughts on “Syawal Pertama : Versi Apabila Tetamu Bertandang

Comments are closed.