Tag Puasa

bulan-bulan puasa pun kena tag kan.
zasss je lah. aku ditag oleh dak nakey @ ana.

5 Perkara Yang Anda Suke Tentang Bulan Puasa:-

* muhasabah diri dan mencuba untuk menjadi insan yang lebih baik
* dapat kad raya he he he
* suasana meriah di shopping mall dengan jualan murah yang haibatt
* puasa. jadi boleh kurus
* dapat dengar lagu raya lalu feel feel sudah hari raya

5 Perkara Yang Best Masa Bulan Puasa:-
(bukan suka dan best sama je ke? so aku skip soalan nie)

5 Jenis Makanan/Minuman Yang Wajib Ade Masa Berbuka Puasa:-
(nak kata wajib tu tidak lah. tapi kalau ada, adalah best juga)

* air tebu
* air sirap selasih (favourite arwah abah dulu)
* teh o
* kurma
* kuih muih manisszz

5 Perkara Yang Wajib Anda Lakukan Sebelum Berpuasa:-

* niat berpuasa
* bangun sahur walaupun sekadar minum secangkir air masak
* sentiasa berwaspada mengingatkan diri bahawa ‘aku adalah berpuasa. jangan sewenang-wenangnya togok air’. mak jenis pelupa uolls
* hari nie nak berbuka apa. no good no good. dont follow me
* cek adakah boleh berpuasa atau tidak. takut datang bulan la uolls

5 Cerita Best/Tak Best Puasa Anda:-
boleh pilih best atau tak best yer. aku buat 2 best dan 3 tak best.

* lapar kedaung rasa sehingga mau pengsan atau meninggal
* perut bunyi-bunyi dalam lif lalu orang keliling memandang. tak sukerrr..
* sifat semulajadi haku selalu meroyan dan melenting, di bulan puasa cuba mengawal tapi kadangkala adalah menggagal juga
* kawan-kawan sedekah makanan lalu berjimat tak perlu membeli makanan lagi
* dapat menurunkan berat badan sekurang-kurangnya 1 kilo dalam masa sebulan. chehh 1 kilo pun nak kecoh. ah tak kira. adalah best jugak

5 Orang Yang Terpaksa Bocorkan Rahsia Puasa Diaorang:-

* Zie
* Dni
* Neena
* MekChu
* Masy

Sila jawab ye 🙂

8 thoughts on “Tag Puasa

  1. alahhh kak mya. di tahu zie sgttt pmls wat tag.adeh. xpe²…if zie ke freean. nnti zie wat ea.

    will publish it on saturday this week. insya’ALLAH 🙂

  2. dni akan buat jap lagi. hik3…
    kak.. tenet dni sloe. tu pasal merangkak2 je blogwalking 😀

    p/s: kak tayangla juadah berbuka banyak2 dni suker tengok ^__^

    • okeh nnt dni buat ek.

      ala juadah akak semua nya biasa2 ajer. tak mewah macam korang.
      segan ah… hu hu

Comments are closed.