Mahalnya!

sebekas sambal ikan bilis ini berharga RM7.
adakah memang harganya begitu?
atau saya seorang diri sahaja yang merasa mahal?

sudahlah tak sedap. mahal pula itu.
oh, masa saya nak membeli sambal ikan bilis nie kan, ada 2 orang kakak di sebelah saya.
dua-dua berkomunikasi dengan akak si penjual.

akak 1 : eh, kenapa sikit sangat kuah nie u letak?
akak penjual : memang banyak tu la
akak 1 : last week i beli banyak tau kuah
akak penjual : (diam)

akak 2 : nie masak apa nie? (sambil tunjuk kat lauk ikan keli)
akak penjual : masak sambal
akak 2 : eh, macam nie ke masak sambal?

akak penjual : (ketap bibir)

pitammmmmm…
nasib baik takde adegan tarik tudung ariani dan tarik sanggul unta di situ.

ah.. saya tetap rasa sambal ikan bilis ini adalah mahal.
lagi pula bekasnya adalah kecil sekali.

kemudian pula saya merasa cemburu kerana kaktin jua membeli produk yang sama, tetapi di gerai yang berlainan.  tetapi jauh lebih murah.
ok next week saya akan beli di gerai itu.
ita, sila reserve satu bekas ikan bilis tempe itu untuk aku ya..

nasib baik ada 4 ketul coklat ini mengubat hati saya yang gundah gulana.
tapi tak berapa bernasib baik sebab 4 ketul coklat ini sudah selamat di dalam perut yaya dan caca.
saya akan beli lagi minggu depan dan pastikan ianya berada di dalam perut saya pula.

12 thoughts on “Mahalnya!

  1. mahalnyeeee!!!!!! dah mcm beli rendang la plk padahal sambal ikan bilis je T____T adekah dia pegi menjala ikan bilis tu??? huuhuhh

  2. aah, mahai la kak mya. semlm pon ade sorang abg ni membebel, beli nasi lauk ayam + sayur = rm8.30 kat param… mahai bebenor. kaya la depa cepat kan… heheheheheh

  3. roger n out..aku nk ltk harga pun pk 2,3x…tp memikirkan bekas nyer tggi sket dr org lain n isinya yg padat mampat..aku pejam mata jela jual rm8..huhu..ikutkan hati ni x sampai nk caj byk tu..sian kt org2 yg kena beli mahal2 tu..pttla aku x leh bniaga..dok siankan org je lbh..bkn pk nk untung..ahaha

    • tak leh gitu ta.. ko kena ada jiwa peniaga.. asalkan tak melampau kann..
      ceh macam la aku ni penah meniaga. he he..

  4. memang mahal!..modal 7 hengget tuh leh beli ikan bilis,tempe & kacang klu nk wat sambal. itu maknanya bikin masak sendiri lagi afdal.. 😉

Comments are closed.