Di Puncak Gunung Besar Hantu

rentetan dari ENTRY INI.
matikkk la bapakk berjaman baru mau sambung cerita.
sorry lah. saya memang amat amat amat bangattt takde masa la nak sambung.
gambar semua dah siap siap transfer dalam draft, tapi tu lah..
buat entry nie its all about idea idea idea…

ok yang sebenarnya bukanlah encik z hilang di hutan.
sama ada disorok puteri bunian atau pun disorok oleh hantu tetek, hantu pak degawan, mak lampir apatah lagi hantu long piah yang scary bermulut puaka itu.

encik z rupa-rupanya sudah mendaki menuju puncak gunung besar hantu.
together-gether dengan tuan izham, paklin & ariff erman.
respek habis la kat diorang nie.
cuma berbekalkan kurma beberapa bijik dan air sungai sebagai bekalan.
gila kan.. isk..

gambar-gambar nie semua disnap oleh encik z sepanjang perjalanan ke puncak. dan juga setelah tiba di puncak kejayaan sana.

bunga-bunga matahari… pangggggg…

ok ok aku taktau bunga nie apa ke tajuknya.
macam la kau tau kan…

yang nie separuh cuma sampai di pertengahan jalan je.
kemudian tak mampu lalu membuat u-turn.

ini yang sebenar-benarnya berjaya ke puncak gunung besar hantu.
laki mak ada. laki kau ada???


: : bergaya di tengah hutan rimba. cewahh.. : :


: : pokok gergasi : :


: : sempadan pahang – negeri sembilan : :


: : hitam manis, hitam manis, yang hitam manis pandang tak jemu, pandang tak jemuuuu : :


: : pemandangan indah dari puncak gunung besar hantu : :

terungkailah segala misterinya..
diorang berempat sampai kat tapak perkhemahan kurang 15 minit lagi ke jam 7 malam. dengan basah kuyupnya. dan keletihan of coz.

yang penting, laki mak selamat… syukur…

Info :
Gunung Besar Hantu yang terletak di Jelebu, Negeri Sembilan mempunyai ketinggian setinggi 1,461 meter (4,794 kaki).
Gunung Besar Hantu mempunyai hutan Dipterokarp Bukit, hutan Dipterokarp Atas, dan hutan Montane. Terdapat banyak flora di gunung ini yang mempunyai nilai perubatan.

12 thoughts on “Di Puncak Gunung Besar Hantu

  1. waahh tahniah kat laki kau.. laki mak harus xde sebab dia tak minat pun xtvt hutan-hutan ni.. walaupun berasal dari Negeri Sembilan, nan adoooo dia pernah sampai tempat gitu.. hik hik

  2. fuhyoohhh…
    langkah sebelah sana dah sampai negeri sembilan 🙂

    bila orang tepon tanya katne.. cakap kat pahang… seminit lagi dia tanya.. kat negeri sembilan. best tu hehe

    • dulu masa pegi hutan belum ada la kena gigit pacat sbb situ kawasan lembap..
      lata kijang jelebu nie patutnya takde pacat, tapi hari tu akak pegi hujan kan… so kena gigit sekor. heh

      • ewwwwwwwww tak ske pacat!..putri penah kene kejar dengan pacat dia cam ikut2 kita..ya allah geli nya..putri ske hutan tapi jadi tak ske biler ader pacat n lintah nih ..eee tulis nih pun dah remang2 bulu roma hahaha

  3. tu bkn bunga orkid yg spesis wangi tu ke? mcm ye je.. dulu ade kt umah hehehe

    laki sy takde T__T eh lupe lak takde laki. muehehehheh~

Comments are closed.