Nasi Beriani Insaf

hari tu kan.. aku teringin sangat nak makan nasi beriani insaf.
so gigihlah pergi hari jumaat lunch time.
rerupanya hari jumaat, ditutup uolls. sempena solat jumaat *insapp

so repeat hari lain. rasa-rasa ini cam baru 2 kali kot aku makan kat sini. kesian kan? takde la kesian kot.
pasti ada orang yang tak pernah langsung makan di sini ye tak?

makanan lain takde yer kat sini.
semua pun nasi beriani. cuma kau boleh pilih la nak lauk apa gitu.
aku amik ayam goreng.
payiet amik kambing. katanya masin.
semua ini dimakan bersama acar dan kuah dhal.
tak boleh pergi, lalu aku mintak kari.

Clip000

Clip001

Clip003

tapi jus mangga mereka adalah yang terbaik.
sedap lazat diminum hingga titisan akhir gitu.

Clip002

owh, payiet bagitau aku satu cerita.
katanya ada orang sudah bercerita sama dia.
orang itu sudah dengar ada orang gossip.
matikk la ayat caca marba. janji korang paham sudeh.

‘si maya tu nak nikah dengan payiet ke dengan encik z?’

kannn…
ditegaskan sekali lagi di sini yer anak-anak…
mak akan menikah dengan encik z. bukan payiet.
tak perlewww ler nak speku-speku lagi. not good… ok?

20 thoughts on “Nasi Beriani Insaf

  1. tui maya..beriani insaf adalah yang terbaik..nasik nye kalau makan gitu pun dah sodappp tahap dewa..ayam gorengnya nicee!..ai kalau gie makan sana..juz nasik beriani + ayam goreng + dalca jer..acarnye pun sodap ranggupp jer carrot timun nye..dan semestinya jus manggo..memang malatop!..dari tahun 90an..ai dah pekena beriani insaf kt deret g.s gill tuh..;)
    .-= Nur´s last blog ..Coret-Coret Pagi Aidiladha =-.

  2. terus insaf di pagi jemaat hahaahhaha

    aikk ade plak yg tanye gtu eh? tetibe je mcm ade unsur umpatan di situ huhuhu

  3. mmg nama nasi beriani ni “nasi beriani insaf” ke? aku hanya biasa dengar nasi beriani gam..almaklumlah, orang Batu Pahat…hehehee..
    and one more thing, naperlah orang2 di luar sana suka wat speko ek? musykil satttt…

  4. kami sudah insaf untuk makan di situ. harga terlampau mahal. lagipun kami dengar speku2 pasal kedai insaf tuh. jadi daripada was-was baiklah elakkan..

    speku lain.. kami tak campur

  5. Untuk ke berapa belas ratos kali aku ingin berpesan pada mereka mereka yang berspeku itu, “korang jangan la risau alam maya ni nak menikah dengan siapa, yang penting dia tak nikah ngan laki korang” Duk diam diam jaga laki memasing sudah. Jangan sampai aku awaskan depan muka nanti<- ayat amaran keras uolls.
    .-= Payiet82´s last blog ..Ninja yang membunuh =-.

  6. Nasi Beriani Insaf.. aku pun dah lama tak makan… masa kerja kat Jalan TAR dulu adalah jugak bos belanja… nama aku nak beli sendiri… insap dengan harganya.. .hehehehe….hal-hal speku ni ahkak tak campur… hal sendiri pun tak menang tangan… 🙂

Comments are closed.