Menjadi Pemetik Strawberry

aku awal-awal memang sudah bagitau diorang yang aku nak merasai pengalaman pluck strawberry.
diorang merestui.
cehh.. kalau diorang tak restu pun, apa aku pedulik?
nak nakkkkk jugakkk…

payiet dan nikolas malas mau ke dalam.
jadi mereka melepak di luar mau memakan aiskrim.

encik z lah dipaksa terpaksa jadi photographer aku.
so masuk.

mula-mula diberi bakul dan gunting 2 bilah.
cuma 2 orang dibenarkan mengpluck.
tapi dah kata encik z nak amik gambar, so aku sensorang saja la yang pluck.

DSC_0615 : : mari jadi pemetik strawberry! : :

DSC_0616 : : hanya yang terbaik dari ladang : :

DSC_0626 : : sampai membongkok bongkok : :

DSC_0625

DSC_0629

DSC_0631

kau ingat kerja petik strawberry ni senang?
kena pilih pilih tau. tak boleh yang ranum sangat.
tak boleh yang muda sangat.
kira-kiranya yang sedang-sedang saja.

DSC_0633 : : sampai mencangkung cangkung : :

DSC_0634

DSC_0636 : : strawberry yang pelik lalu aku pun bermuka pelik : :

DSC_0637 : : love this shot! : :

DSC_0638 : : hasil petikan : :

DSC_0640 : : jangan fokus pada punggungkuuuu : :

DSC_0641 : : siap catwalk. over uolls : :

dah siap operasi petik memetik, sila lah buat pembayaran.
jadual pembayaran adalah seperti berikut.
aku amik yang 1/2 kg = RM20.

DSC_0644

DSC_0643

DSC_0645

haruslah aku menciwiiii dengan payiet dan nikolas.
he he he….

DSC_0647

selepas menciwi, aku bom bom pow diorang punya aiskrim strawberry lak. sedapnyerrrrrrrrr….

DSC_0648

12 thoughts on “Menjadi Pemetik Strawberry

  1. eh ni pun satu lagi tempat yang kami rasa mcam dah pegi tapi kenapa tadak pun xtvt memetik stoberi sendiri??

Comments are closed.