Boh Tea Garden & Visitors Centre

DSCN9817

destinasi seterusnya adalah ke boh centre.
boh centre nie dah jauh ke bawah yer anak-anak.
memang dah jalan on the way balik via tapah.

dari jalan besar nak masuk ke dalam tu, 6 km uolls.
diulangi 6 km. bukan 600 meter.

DSCN9775

laluan adalah berliku dan penuh onak dan duri.
tidak hairanlah mengapa begitu banyak papan tanda sebegini di sepanjang jalan.

DSCN9776

di depan aku pulak ada seketul ksatria baja kuning yang asyik la dok tin tin pon pon.
tapi inilah kereta yang menyelamatkan myavi.
sebab kalau apa-apa jadi, diorang yang kena dulu.
wakakkakakaa <<– keji nya aku gelak begini

DSCN9777

lalu sampailah di tempat kejadian.
dan kami terus menuju ke kilang membuat teh yang asyik diwarwarkan oleh payiet.
dia dah sampai sini lebih dari 3 kali.
hampir-hampir menjadi anak angkat kepada aci yang bekerja di sini.

berikut adalah gambar-gambar sepanjang tempoh lawatan sambil belajar kami di sana.

DSCN9779 : : betul ke tempat ni nyah, cam ngeri je mak nengok : :

DSCN9782 : : tempat pemprosesan teh : :

DSCN9783 : : bergambar bersama teh : :

DSCN9780 : : posing bersama mesin : :

DSCN9786 : : ko ingat ko hebat? putus jari baru tau : :

DSC_0678 : :ye la baju nie buatkan aku seperti perempuan mengandung 7 bulan setengah : :

DSC_0680 : : encik z yang rajin mengsnap sana sini : :

DSCN9788 : : sedang bertekak dengan payiet tentang jumlah pengeluaran import eksport teh di sini : :

DSCN9790

DSCN9789 : : jenis jenis teh : :

kau nak amik gambar kat sini boleh.
bergambar la sampai lebam kepala lutut.
tapi awasssss… jangan disalahgunakan. kelak kau akan menyesal.

DSCN9792

8 thoughts on “Boh Tea Garden & Visitors Centre

Comments are closed.