Di 1 Syawal

takde banyak sangat cerita di pagi 1 syawal tahun ni.

macam biasa, bangun pagi. siapkan yaya dan siapkan diri sendiri.

baju raya nie aku beli kain dari che’ ta. hantar jahit kat jiran satu taman ni gak.

untung beli gak kain dari che’ ta. kalau tak menjawab takde baju raya.

ta… baju ni kaler ada sikit turun la tapi ini bukan komplen tau… ini luahan perasaan sajork. heee…

baju raya yaya tahun ini adalah disponsor oleh auntie nida yang kecil molek.. 😀
KakNgah 016

dah makan-makan semua… bersalam-salaman.

ada nangis sikit la.. tau mama pun dalam hati ada sebak jugak…

ngenangkan anaknya yang sudah umur 30 tahun nie masih dok tak tetap hidupnya. sob sob…

tapi dont worry lah mama… i’m survivor!
survivor la sangat kan? heeee…

KakNgah 025

: : ayah chu, opah, yaya & mommy : :

KakNgah 027

: : mama bersama anak bujangnya yang bila kaaa mau abis study nie? : :

KakNgah 028

: : opah bersama cucu sulungnya : :

KakNgah 029

: : 3 generasi : :

dah siap-siap makan apa segala.. pukul 11pagi camtu terus shoot ke rumah tok.

lepak lepak sekejapan. terus zasss ke rumah maklong kat semanggol.

saudara mara sepupu sepapat adalah ramai. meriah uolls.

yaya ke tempat favourite dia iaitu gelongsor simen. masa ni dah kepanasan.

kain baju kurung sudah dicampak. hapipah langsung kebogelan.

KakNgah 034

memula mati matian aku ingatkan ayam 2 ekor kat belakang ni ayam tipu.

beria suruh yaya dedekat nak amik gambar. tetengok rupanya ayam benar tiada yang benar melainkan ayam benar belaka. gempar uolls.

KakNgah 036

KakNgah 037

: : ayam benar yang ku sangka ayam tipu : :

sib baik tak dipatuknya anak haku. kalau tak harus aku awassskan ayam-ayam itu.

dah berpeluh-peluh main kat luar nun, suh yaya masuk dan mandikan dia.

tukar baju ala princess katanya. dibeli oleh apaknya.

KakNgah 038

: : yaya with opah : :

KakNgah 040

KakNgah 043

: : siap ada handbag kooo : :

selepas itu, hantar tok balik rumah. tapi kami pun menyinggah gak.
mama dok nyembang-nyembang dengan tok di dapur.
aku letak kepala jap kat depan. terus lena uolls..
tak pernah dibuat aku, tertidur di hari raya pertama. heh!