Dapurku Hampir Terbakar

korang, huhu.
nak dengar cerita tak?
cerita tentang aku dan api.

hari jumaat hari tu, aku masak.
gigih la kelentung kelentanag di dapur.
kemudian aku mau menggoreng ikan kembung sebanyak 2 ekor.
tetiba feel mau makan ikan kembung goreng.

lepas panaskan minyak, dalam beberapa saat lepas tu kan, tetiba api menjulang naik dari belah tempat pembakaran tu. kaget uolls.
lalu aku amik air dan jirus selajunya.
lepas jirus air, bertambah marak api itu. takotttttt….
aku amik air dan jirus lagi, tetiba di sebelah periuk pulak api menjulang.
macam ala-ala orang buat charkuey teow di kedai mamak.
uwaaaaaaaaaa……

tapi aku adalah seorang fighter okk.
jirus air lagi kali ini dengan lebih banyakkkkk.
barulah api terpadam. tapi tatappp dalam hati ada cinta. eh, dalam hati ada debar-debar.
aku pun taktau apakah puncanya api menjulang tinggi itu.

DSCN9961

: : tempat kejadian : :

kesan dari kejadian itu, rice cooker aku mengalami kecacatan kekal.
sila rujuk gambar di bawah.

DSCN9962

tak jelas? aku close up kan.
rice cooker aku kehilangan telinga nya yang sebelah.
nangisssss…

DSCN9963

tapi takpelah, rice cooker boleh diganti lain.
paling aku merisau ialah takut api itu menyambar langsir.
cerrr kau tengok. kedudukan dapur dan langsir, sungguh dekat bukan?
huhuhu…

DSCN9964

ujung-ujung aku ambil keputusan untuk campak periuk itu.
dengan satu lagi periuk yang aku nengok hitam berkilat. ke plastik sampah perginya.
nanti aku kena lancarkan misi mencari periuk baru. heh!

DSCN9968

walaupun begitu, ianya tidak mematahkan semangat untuk aku terus memasak.
ikan kembung goreng, sayur cendawan tomyam, sambal belacan dan petai.
petai banyak tu RM3! mahal okkkk….

jemput makan anak-anak. bismillah…..

DSCN9960

30 Hari Selepas Pertunangan

DSC_0594

hari nie genap 1 bulan kami pasangan tunangan.
pasangan tunangan? ada ke terma begitu?
balun.

cam sekejap pun ada rasanya.
orang kata waktu bertunang nie, darah manis.
banyak dugaan dan rintangan. konsepnya kan.

so far so good la. takde la kami berantakan secara besar-besaran.
berantakan kecil-kecilan tu ada la.
lidah lagi kan tergigit. ini pulak pasangan tunangan.
ecehh ecehhh…

terima kasih pada yang sentiasa mendoakan hubungan kami.
terima kasih encik z.  for everything. 🙂