Keletah Caca, Keletah Yaya

cam dah lama je tak cerita pasal perkembangan yaya kat sini ek?
ermmm..
yaya dah masuk 6 tahun. tapi tak 6 tahun sepenuhnya la.
aterrr dia lahir bulan oktober kan.

takde banyak songeh dah. nangis pun dah jarang.
cuma bila bab lepas bangun tidur tu, cam merengek-rengek gak la tapi masih boleh dikawal.
masih lagi minum botol.
tapi dia janji kata umur 7 tahun nak stop.
sebab aku tunjuk kat plastik susu tu, 4 5 6.
so maknanya budak 7 tahun dah tak minum susu gitu. boleh?

pelajaran so far so good. nak kata cemerlang haibatt sangat tak lah.
nak kata selow melow pun tak jugak.
kira sedang-sedang saja. cam apak dan omaknya jugak la kot.
aku pun takde la nak push dia sangat buat itu ini.
atas keselesaan dia jugak lah.

ada yang dok tanya-tanya aku. taknak ke bawak yaya duduk KL.
gila kau aku taknak. tapi aku kena waras jugak lah.
tak boleh selfish.
dah 6 tahun dia duduk dengan mama. mama jaga dia.
cam kejam la tetiba aku nak ambik dia macam tu jer.
takpe. aku berkorban. aku selesa je dengan keadaan gini walaupun rindu dendam membara-bara terkoyak dada.
tapi aku yang kena lalu semua nie. so orang lain tak payah la jadi kaknam tanya itu ini. okeyy?

DSCN0057

baju yang yaya pakai nie sebenarnya baju caca.
tapi memandangkan caca yang babbab, sudah tidak memuat memakai jadi baju itu dilanting pada yaya.

baju vietnam merah putih tu pulak aku beli untuk caca.
untuk yaya pun ada jugak.
ingatkan nak simpan untuk raya nanti.
so raya boleh buat tema merah putih.
tapi nampak gayanya tak dapek la.
tu pun caca pakai sudah sendat-sendat perut.
caca, mommy rasa awak kena diet la. heh.

DSCN0056

perkembangan caca pulak, pun berjalan lancar.
sekarang nie dia suka nyanyi lagu.
ada satu lagu tu dia ubah lirik sesuka hati… comel jer…

cik baba jatuh dalam parit
cik aminah ketawa jerit-jerit
naik kereta api singgah kuala lumpur
jumpa caca comel tercelit bawah dapur

caca comel peginya kan….

haaa pastu lagu nie…

ya ya yu, yu yu mi…

jenuh aku dok pikir lagu apakah dia nyanyi..
lagu jepun kah? lagu korea kah? rupa-rupanya…

i love u, u love me…

sabar je laaa..

so kaklong & abang long… bila nak bagi caca adik? *tetiba

Berjimba Bersama Keluarga di Bukit Merah Laketown Resort

minggu lepas aku balik TLJ. aterr kan cuti 3 hari berturut-turut.
kebetulan kaklong sefamily pun balik jugak. so cam meriah uolls la konsepnya.

hari sabtu kami sekeluarga sepetak suara mau terjah ke bukit merah laketown resort sana. sementelaah encik z pun tak pernah pergi sana lagi, so cam teruja lebih la dia.
kami hangkut maksu dan paksu yang jua keboringan di rumah tok sana.

dari TLJ ke bukit merah nie dekat jer.
tak sampai 45 minit pun, dah terjengoi kami kat sana.

yaya & caca yang gembira mau mandi manda.
namo naik keter apaknya. mau menyibuk di kereta mommy nya.

akhirnya sampai di tempat kejadian.
sementara tunggu nak beli tiket, kasi layan dulu ini 2 sekupu.
pergi tempat cenggini, selalu happening pun bila ada budak-budak.
walaupun kemain letih nak melayan kerenah diorang kan.
tapi itulah yang buat kita muka ada senyummmm jugak 🙂

dan kami yang ber’merah’. paksa rela kekdahnya.
sabar yer encik z. normaya memang begini :p

keluarga puan normah yang sederhana.
suka sangat tengok wajah mama bila kami adik beradik balik kampung.
masa tu dia tak kisah dah handphone dia campak kat mana ke.
kata anak-anak semua ada kan.
i love u mama!

aku memula cam tak koserr la nak mandi manda nie.
being me yang mana la minat segala aktiviti air.
tapi nengok dedua budak nie cam tak sabauu dah nak terjun dalam kolam, aku cam empati pulak. so kasik jugak la masuk dalam itu air.

dan lepas tu cam taknak la basahkan baju rambut segala.
tapi lepas abang long hulurkan pelampung, tetiba jiwa cam meronta lak nak panjat itu pelampung. gagagaga.

so u know i know ler jawapannya. mak terjun la jugak noks!
tehehehe… pastu ikut encik z naik gelongsor yang tinggi ittewww…
dua kali kitorang naik. berpusing-pusing.
terpekik-pekik dibuatnya aku. menjakun sungguh. heh.
tapi enjoice sangat!

dari satu kolam ke satu kolam kitorang berpindah.
menggelupur doww siap pakai self timer bagai.
tapi… ada kitorang kisah? :p

ini kat kolam yang siap ada ombak-ombak bagai.
kat sini gak la kat hujung paling dalam sekalik.
kira kalau kau pakai pelampung, boleh sampai tahap kaki kau tak jejak tanah.
begitu.

yaya yang ketakutan bergambar di atas buaya.
aku suruh pergi kat mulut buaya, dia dok jerit ‘taknak la mommy!’
egegegege..

yaya taknak bergambar kat situ, aku lak yang gedik.
tetiba terbayang buaya nie hidup.
matikk dibaham buaya uolls. menakotkan…

tapi kat kura-kura nie takyah disuruh-suruh pun.
elok pantas je dia terus memanjat.
tengok muka dia. ada happy dan ada smile jugak.

nie pulak dua orang jejaka yang perasan ala-ala model.
seorang model kertu. seorang model kurus kering. tehehehe..

dan diakhiri dengan wajah abang long dan kaklong yang lupa daratan.
kan. lupa daratan katanya.
kemain mandi manda lupa di manakah anaknya berada?
anaknya yang babbab tu main gelongsor uolls.
tapi gambar nan hadoo sebab mommynya pun dah lupa daratan gak.
heee…

nak tau lebih lanjut tentang bukit merah? klik sini