Perkampungan Orang Asli Tasik Chini

pakej 12 tasik ni termasuk jugak singgah kat perkampungan orang asli.
saya penah gak singgah kampung orang asli masa pegi camping kat hutan belum dulu. tapi tu perkampungan besar.
yang ni kampung cendahan, cuma ada 6 keluarga je.
dan satu satunya perkampungan yang terdapat berhampiran tasik chini.

20140201_154305

ada jual memacam akar kayu kat sini. kacip fatimah, tongkat ali, tongkat biawak semua ada.
encik z pepoyo je tu, bukan beli pun.
sebab macam ke la reti nak rebus makan segala.

20140201_154418

20140201_154451 : : sumpit pun ada jual : :

20140201_155220 : : lastik pun ada juga : :

anak-anak orang asli.
yang tengah tu tak pakai seluar ok.
saya plak merisau kot masuk tungau ke hapa.
tapi gamaknya depa dah imun kot kan?

20140201_154427

20140201_154616 : : rumah mereka : :

anak dara dan mak dara sedang bergossip ria masa ni.
tengah cari uban, cari kutu.
bila nampak saya dok snap gambar baru la depa blah.
heee sorryyy..

20140201_154629

20140201_154801 : : rumah di pinggir air : :

20140201_154825 : : kekabu. antara punca rezeki mereka : :

20140201_155023 : : boleh berlatih menyumpit di sini dengan bayaran minima : :

20140201_155440 : : normaya di perkampungan orang asli cendahan tasik chini : :

20140201_155601

otw balik nampak budak laki ni sensorang.
rupanya enjin bot dia rosak. so along rescue lah.
ikat tali kat bot, pastu tarik.
saya dok seriau tengok bot belakang tu terhuyung hayang.
jangan terjun masuk semak sudah la.
alhamdulillah selamat sampai ke jeti.

20140201_160048

20140201_160309

20140201_160818 : : orang dah meramai kat jeti : :

20140201_161509 : : dan ramai juga yang masih menunggu giliran. sib baik kitorang cepat. kalau tak, jenuh tunggu : :

ok patut bilik dah ready by now.
jom check it out jom..