Hantaran Pertunangan – From Her to Him

ini pulak hantaran dari aku pada encik z.
kan patutnya berbalas 7 dulang je, sebab encik z bagi aku 5 dulang.
tapi kesudahannya jadi 12 dulang. eh, tapi tak boleh ek bagi balasan genap?
ntah la. apa-apa je la. janji semua selamat sudeh…

yang pertama ialah sirih junjung.
digubah oleh kakti, jiran sebelah rumah.

KakNgah 479

kemudian tepak sireh yang mengandungi segala daun sireh dan jua kacip pinang segala. lepas tu bawah tu kena letak beras.
sungguh la aku tak tau segala adat istiadat begini.

KakNgah 464

ha yang nie aku beli sendiri. songkok dari jalan TAR.
dan kain pelikat pun diimport dari bandung jugak.

KakNgah 463

KakNgah 466
: : coklat dari arab saudi. disponsor oleh cousin aku, kakwati : :

yang kat bawah semua nie pun disponsor.
oleh mak saudara aku. oleh kaklong. oleh jiran tetangga.
malas mau letak caption. so korang tengok sendiri dan agak-agak sendiri la yer.

KakNgah 467

KakNgah 465

KakNgah 468

KakNgah 469

KakNgah 470

KakNgah 471

KakNgah 472

KakNgah 473

semua gubahan dan hiasan disiapkan oleh kaklong.
aku? melangukkkk je la. heh.
tapi ada gak la tolong-tolong mana yang mampu.
malam sebelum hari tunang tu, jari aku telah terlekat dengan gam gajah.
menggelupur okkkk. tak rela i menyuakan jari yang cacat pada bakal mak mertua.

adil lagi hampeh. ada ke dia suruh aku sua jari dekat api dapur.
kaklong plak suruh amik gam gajah tu, lekat kat mulut.
porque punya adik beradik. heh.