Menongkat Langit

selalu pun orang kata hidup nie umpama roda.
ada masa kita di atas. gembira, bahagia, sempurna dan berjaya.
tinggal lagi macam mana cara kita bersyukur dan menghargainya.

dan selalu pun orang kata langit tidak selalu cerah.
kalau semalam kita gembira, bahagia, sempurna dan berjaya tak mustahil esok lusa kita akan tersungkur, kecewa, menangis dan menemui kegagalan.
dan terpulang juga bagaimana caranya untuk kita bangkit dan menanganinya dengan positif atau negatif.

jadi, bila kita berada di puncak…. jangan bermegah dan menongkat langit.
dan bila kita berada di bawah…. redha dan cuba untuk bangkit.

thanks payiet for the lovely gift 🙂

P/S : DI DUNIA KITA MENONGKAT LANGIT, DI PADANG MAHSYAR KITA TIDAK MAMPU PUN UNTUK MENGANGKAT KEPALA-

ok aku tau PIHAK LAWAN mesti nak kata macam bagus-bagus je maya sopiah nak buat entry cenggini kan..
haah, maya sopiah memang macam bagus-bagus pun..
then what are u guys doing here? and why are u guys still here?
berambus la weyyyy….

dalam muhasabah tu, sempat lagi ko kan normaya..
la la la la la…