Blog Maya Dot Com

Hari Raya

@ 2 Syawal

entry ini penuh dengan gambar kami sekeluarga saja. so kalau agak-agak rasa menyampah dan tak koserr, sila awal-awal tinggalkan laman sesawang ini yer… jangan nak komplen itu ini.  dah 2,3 kali hari raya.  dah2,3 kali mintak maap. cukup-cukup laaaa… hari raya kedua agak meriah la kat rumah. kaklong, abanglong dan caca sudah sampai malam tadinya. yaya & caca memakai baju yang sama. dress ala opah katanya. kain adalah diimport dari korea. hadiah apau bagi kat aku dulu. tapi nengok kainnya…

Di 1 Syawal

takde banyak sangat cerita di pagi 1 syawal tahun ni. macam biasa, bangun pagi. siapkan yaya dan siapkan diri sendiri. baju raya nie aku beli kain dari che’ ta. hantar jahit kat jiran satu taman ni gak. untung beli gak kain dari che’ ta. kalau tak menjawab takde baju raya. ta… baju ni kaler ada sikit turun la tapi ini bukan komplen tau… ini luahan perasaan sajork. heee… baju raya yaya tahun ini adalah disponsor oleh auntie nida yang kecil…

Hidangan Di Pagi Raya Pertama

makanan favourite aku di hari raya yang mulia ini ialah nasi himpit / ketupat nasi. plus kuah kacang. lodeh. itu kiranya yang paling paling paling favourite. ketupat palas, rendang segala tu aku pandang sebelah mata sajork. tapi kalau dah lapar kedaung, aku telan la jugak. heee… aku ingatkan… tahun depan kan… aku bebetul rasa nak masak sendiri la… nasi himpit, kuah kacang dengan sayur lodeh tu. umur dah 30 tahun pun tak pernah masak hidangan raya sendiri. kesian kan..? huhu……

Demam di Malam Raya

malam raya tu kan, tengah-tengah malam yaya sudah batuk-batuk. kemudian sudah mengigau segala. adehhh… takut betul aku kalau dia demam. rupanya ramalanku benar belaka. pagi raya tu dia sudah merengek-rengek. badan dia pun panas. alahaiii… tapi aku pujuk-pujuk gak dia suruh bangun. dan mandikan dia dengan air panas. sib baik stok ubat batuk dengan demam ada lagi. so kasi dia makan ketupat dan terus bagi dia makan ubat. pastu aku ajak dia masukkan duit raya dalam angpau. terus segar bugar…

Page 9 of 9« First...56789