Kota Bharu, Kelantan : Sekitar Hotel

(1) Istana Jahar, Muzium Istiadat Raja D’ Kelantan
Bayaran masuk RM2 seorang.

 

 

 

: : Berlatarbelakangkan (2) Pintu Gerbang Medan Ilmu Tok Guru : :


: : Seram lah : :

(3) Kampung Kraftangan


(4) Muzium Kraftangan
Masuk dalam kena bayar RM2 kot tak silap. Takde apa pun dalamnya.
Tapi sebab dah alang-alang sampai, masuk je lah.

: : Encik Z membahan Caca hehe. Gamak orang dulu-dulu buat cendol guna benda alah ni kot? : :


: : Otw balik hotel nampak ada kakak ni menjual. Katanya ni last dah, dia nak balik, kami semua merasa kasihan lalu memborong apa yang tinggal : :

(5) Muzium Diraja Istana Batu
Ni pun kena bayar gak. Saya dengan Encik Z je yang masuk.
Yang lain takmau. Tapi depa tunggu jugak la kami dua.
Segala info dan sejarah salasilah tentang keturunan diRaja Kelantan ada dalam ni.
Menarik dan sesuai untuk sesiapa pencinta sejarah macam kami laki bini.


(6) Bazar Tengku Anis
Cuci mata sat kat sini tapi takde apa sangat dan tak banyak choice.

: : Balik bilik rehat solat, sempat terlena jugak. Makan limau bali dan buah mangga : :