Mesir Day 3 : 3 Piramid

IMG_0542
: : Kiri kanan padang pasir. Macam dalam movie : :

IMG_0543
: : Kelihatan seekor unta dan tuannya nun di kejauhan : :

IMG_0545
: : Menghampiri view 3 piramid : :

IMG_0557
: : Macam nak pergi cari harta karun pun ye : :

IMG_0561
: : Snap dari dalam kereta aje : :

GOPR0043
: : Parking sebelah kiri sana tu : :

Memang ada 1 kawasan yang boleh nampak view 3 Piramid.
Lawa sangat. So kami bergambar je lah sampai lebam.

IMG_0548

IMG_0550
IMG_0718

IMG_0720

GOPR0055

GOPR0057
GOPR0060

GOPR0064

GOPR0056
: : Tengah syok-syok bergambar, didatangi oleh Pak Arab ni. Tah apa dia mengomel tak faham haih : :

Nampak mata saya macam mengecik tu sebab silau.
Tapi sebenarnya sejukkk. Tapi kan musim sejuk pun pasir debu berterbangan, tak dapat saya bayangkan kalau musim panas.
Mesti lagi silau, terik dan kering.
Makanya sila lah ke Mesir di musim sejuk.

Perasaan sampai kat Piramid ni memang bercampur baur lah.
Benda yang selama ni tengok dalam tv, dalam internet, dalam gambar, tiba-tiba ada di depan mata.
Terima kasih Allah di atas peluang ini.
Dapat melihat sendiri salah satu 7 Keajaiban Dunia Kuno adalah satu kenangan yang tak mungkin saya lupakan.