City Tour : Cathederal of Manila & San Agustin Church

Dalam kawasan Intramuros ni ada 2 gereja buah gereja.
Secara jujurnya saya tak pernah tengok gereja dari jarak dekat.
Yer la, apa keperluannya pun nak pegi gereja kan.
Ni dah bercuti cuti, ayuh marilah jenguk.

Gereja yang pertama ialah Cathederal of Manila.
Boleh baca info kat bawah ini.

DSC_0573

DSC_0572

DSC_0574 : : Jenguk kat depan pintu, tengok ramai ramai ceni terus ketakutan. Apa lagi, cabut lari keluar terus : :

DSC_0576 : : Kita bergambar sudah, tak payah sibuk sibuk nak masuk dalam : :

DSC_0577 : : Cabut lari jauh lagi dan bergambar lagi : :

: : Ini belah depan : :

: : Ini belah kiri : :

Gereja kedua ialah San Augustine.
Masa sampai tu tengok pintu ia tertutup.
Si Richard pegi tanya, pastu dia gamit kitorang datang.

: : Tu pintu yang tertutup kat belakang tu : :

: : Kira kalau ada upacara tourists tak boleh masuk lah. Kalau takde upacara boleh masuk. Saya pun tak pasti masa ni ada upacara ke tidak, sebabnya saya jenguk di muka pintu saja : :

: : Lepas snap gambar syiling ni terus saya ajak Encik Z cabut lari : :

Nampak ada patung perempuan pakai serba hitam.
Aaaaaaa terus berdebar debar jantung. Tak nak dah lah masuk masuk gereja ni hu hu hu..