Daging

Masa AidilAdha hari tu Mama bekalkan daging korban untuk saya bawak balik KL.
Bahagi bahagikan dengan Kaklong.
Untuk Adil, Mama suruh Kaklong masak nanti panggil Adil makan je.
Aterr cemana pulak gaya Adil nak masak dengan duduk sensorangnya kan.

C360_2014-10-11-11-05-21-755
: : Tulang tu ha paling win. Bersengkang kepala lutut Encik Z nak potong. Encik Z kata ni boleh potong dengan mesin je ni ha. Tapi saya paksa paksa gak suruh potong haha. So gunalah tulang 4 kederat akhirnya patah la jugak tulang itu. Heyy tulang lembu ni lah. Bukan tulang Encik Z lol : :

Lalu saya pun susunlah menu menu yang hendak dimasak.
Bermula dengan sup daging kegemaran saya.

C360_2014-10-11-13-42-58-288

20141018_211729
: : Tomyam daging : :

20141019_130856
: : Daging goreng kunyit : :

20141022_200023
: : Daging blackpepper : :

20141026_161655
: : Daging rebus : :

20141108_142030
: : Dan daging masak kicap! : :

Sayalah pencinta daging!
Awak bagaimana?

10 thoughts on “Daging

  1. sedap nya.. !
    saya kan..dah semakin menginjak umur ke usia2 nak asar ni kan.. haha.. makin suka pulak daging.. tu ari asyik ayammm jeee.. tapi..tapi.. orang kata, sapa pernah ada cyst tak buleh makan daging selalu, jadi, terpaksa la saya jarang2 kan makan daging.. http://blogmaya.com/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_sad.gif

  2. yg bestnya daging korban ni lembut je kan..rebus cicah air asam pun sedap..
    well I know u mmg suka daging..u ni karnivor ke???? larikssssssss

Comments are closed.