Chauk Htat Gyi Reclining Buddha

Destinasi ke 4 ialah Chauk Htat Gyi Reclining Buddha yang letaknya di Chaukhtatgyi Temple.
Buddha yang berbaring. Begitu kata google translate.

: : masa ni Tanzin tengah ralit bersembang. takpe nanti ada masa saya akan up kan video sekali dengan apa yang kitorang sembangkan. tapi pendek je la pun. sekalian saya bagitau Tanzin ni ok ke idok, k? : :

_MG_7747 : :  Chaukhtatgyi Temple : :

_MG_7746 : : tu dok ciwi barang yang saya beli. saya beli apa kah? later saya ciwi ciwi yer : :

: : depan entrance  Chaukhtatgyi Temple ada orang jual bunga, tapi takde la kitorang beli. ajer giler? : :

Chauk Htat Gyi Reclining Buddha ni merupakan salah satu antara puluhan temple Buddha yang terdapat di Yangon.
Terkenal sebab kedudukan berbaringnya itu lah.

_MG_7723 : : tu belakang saya tu lah Chauk Htat Gyi Reclining Buddha : :

: : orang orang belakang tu dok pelik pandang kitorang bergambau guna monopod. saya pedulik hapa. kalau kat Malaysia tu segan gak la. Ni kat Myanmar, apa saya kisah, I datang jauh jauh so bergambar je tanpa mempedulikan pandangan masyarakat : :

: : tu orang dok pandang pandang lagi belakang tu. sesungguhnya saya nggak pedulikkk. monopod banyak berjasa pada kami oooo : :

_MG_7724

_MG_7735 : : view dari pintu masuk : :

_MG_7725 : : kuku Reclining Buddha kaler pink : :

_MG_7731 : : konon nak tiru tapi apa ke gaya macam tunjal kepala sendiri tu? : :

_MG_7728 : : yang ni ok sikit. macam manja la kononnnn : :

_MG_7717 : : eyeshadow biru muda, eyebrow hitam, eyeliner hitam dan bergincu merah menyala : :

_MG_7729 : : agak agak boleh lawan bulu mata pelesu rozita che wan tak? oh btw, saya peminat rozita che wan yer. jangan nak kutuk kutuk dia. so pls  : :

_MG_7718 : : ni ukuran panjang pendek Reclining Buddha ini : :

: : salah satu sudut dalam Chaukhtatgyi Temple  : :

MG_7727
: : di larang duduk. begitu signboard itu tertulis. tapi kerusi ini untuk apa saya kurang kepastian huhu : :

3 thoughts on “Chauk Htat Gyi Reclining Buddha

Comments are closed.