Blog Maya Dot Com

Marhaban : Maamar & Nur Aisya

mari kita mengimbau cerita bulan 12 tahun 2013 tempoh hari kohkohkoh.
ala baru 3 bulan berlalu. tak basi lagi kot? heh.

ni sambungan entry INI & INI.
saya pecahkan kepada 3 entry.
yang ni entry marhaban maamar dan nur aisya.
saya suka betul dengar kumpulan marhaban ni berlagu berzanji sebab isi kandungan marhaban ni menceritakan tentang kasih dan pengorbanan seorang ibu dalam melahirkan dan membesarkan anak. antaranya…

_MG_6774

Ayuhai anak paras gemilang
Pada ibumu banyaklah sayang
Dipeliharanya engkau bukannya senang
Tidur tak lena makan tak kenyang.

Memelihara engkau terlalu sudah
Tidur tidak pernah merasa mudah
Kiri kanan habis basah
Berlumur kencing dengan muntah.

Dengarlah anak yang berbahagia
Sampai umurmu muda belia
Baik tingkah kelakuan kaya
Dipuji orang akannya kita.

Kepada ibu bapa jangan dilawan
Sangat dimurka olehnya Tuhan
Ke dalam neraka dimasukkan
Azabnya tidak terperikan

bergilir gilir maamar & nur aisya dalam buai.
memula tu maamar ok je, diam je.
sebab dia pun jenis memang jarang nangis.
10 minit hah tetiba terus meraung. gamak terkejut la tu tetiba orang meramai bermarhaban kan.
so angkat dia, letak nur aisya plak.
nur aisya kecik lagi kan, perut kenyang, pampers bersih, diam je la.

_MG_6765

_MG_6767

_MG_6800

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

_MG_6769

_MG_6794

Jan 9, 2014 | Marhaban Maamar dan Nur Aisya Part 1 by normaya11 on Keek.com

 

_MG_6775 : : senyum sikit maamar. masam je muka awok : :

_MG_6781

nur aisya yang tak meragam.
elok senyap je tido.

_MG_6785

_MG_6787

_MG_6779

_MG_6780 : : kami sedondon 2 beranak. shawl tu yaya pakai sendiri. pandai pulak dia melilit : :

_MG_6804 : : gambar mama sekeping ni je dalam kamera encik z. haihh memasing semua pun lupa nak bergambar satu keluarga walhal semua pun ada : :

_MG_6771

_MG_6837

_MG_6796

_MG_6798

Jan 9, 2014 | Marhaban Maamar dan Nur Aisya Part 2 by normaya11 on Keek.com

 

Jan 10, 2014 | Marhaban Maamar dan Nur Aisya Part 3 by normaya11 on Keek.com

 

_MG_6811

_MG_6815

_MG_6821

Jan 10, 2014 | Jadi anak yang baik ya Maamar dan Nur Aisya by normaya11 on Keek.com

 

_MG_6825 : : hah bisik apa tu : :

_MG_6827

maamar & nur aisya, jadi anak yang baik ya.
dengar cakap babah/ayah long/ayah chu, ibu & mama.
mommy harap awak berdua besar nanti sempat baca entry mommy ni.
mommy sayang korang dua (L)

    2 thoughts on “Marhaban : Maamar & Nur Aisya