Untuk 5 Hari……

kan saya ada bagitau yang yaya masuk motivasi al quran tu kan..
haa ni semua gambar gambar sepanjang program tu.
hari pertama saya dah entry kan hari tu.
senget benget ah tudungnya.
ni tudung saya sebenarnya pun.
sebab macam susah bebenaunya nak cari tudung budak.
tudung purple atas tu pun tudung syria saya.
jubah ni pakai hari terakhir.
sebab katanya ustazah yang ngajar tu suruh pakai jubah.
tapi takde la wajib pun.
saja la saya cari mandangkan dia pun takde jubah.
jumpa kat carrefour RM60.
tudung pun beli kat carrefour gak.
saiz S, hah molek masuk kat kepala dia.
hari terakhir tu tak tau plak saya belah petang nya dah pindah dari madrasah ke tempat lain.
tapi berdepan je la pun.
kat situ orang buat kelas fardhu ain/kafa.
saya plak sampai terlambat.
tak sempat nak tengok what happen.
rupanya majlis penyampaian sijil dan hadiah.
yaya menang pertandingan bercerita. wah.
cerita tentang perkara yang membuatkan Rasulullah ketawa.
iaitu kisah umar al khattab yang memakan berhala yang diperbuat dari kurma.
tahniah sayang….

: : sarah, yaya & aaliyah : :

: : dapatlah hadiah mug : :
masa hari ke 3 program ni, waktu saya hantar yaya, dia bisik kat saya, mommy nanti tengok dalam dashboard. ada surat untuk mommy.
saya pun cam oh ok nanti mommy tengok.
sampai office saya bukak…………
berderai air mata saya ;-(
harapan saya dalam masa 5 hari ni banyak lah yang dia pelajari sebagai bekal untuk masa depan dia, insya Allah…

17 thoughts on “Untuk 5 Hari……

  1. alolo, sweetnya yaya kak… alin pun sebak baca.. semoga menjadi anak yang solehah.. insyaAllah

  2. Yaya..wlaupun Yaya bukan anak auntie..tapi bila baca surat Yaya..auntie teringat dengan anak auntie tauuu..dia pun bahasakan diri dia Yaya gak….

    sob sob..syahdu auntie baca…bergenang gak lah ayor mata…

    auntie doakan Yaya sentiasa sihat ye….panjang umur..leh jaga mummy….semoga pandai cerdik selalu…….

Comments are closed.