101% True!

korang setuju tak dengan statement kak don ni?
as for me, saya sangat-sangat bersetuju.
sebab apa? sebab dah pernah berlaku depan mata saya.
2,3 tahun lepas si polan A mengutuk polan B bagai nak rak.
kutuk yang saya rasa walau langit terbelah 2, mereka takkan berbaik punya lah.
tapi dengan tak semena-mena, polan A dan polan B jadi kemain baik kamcing.
sebab apa? sebab diorang terperangkap di dalam masalah  yang sama.
lalu terus berbaik baik sepertinya polan A dah lupa apa yang dia pernah kutuk polan B dulu.
dan polan B pun sebenarnya dulu benci sangat kat polan A.
tapi bila dah stucked di dalam situasi yang tiada beza, mereka jadi belangkas pula.
baguslah berbaik-baik.
kita umat Islam pun memang diwajibkan berbaik-baik sesama kita.
tapi yang jadi rugi dan sayangnya apabila kita menggunakan nama orang lain untuk menutup kesalahan kita dulu.
rugi. sungguh rugi.

2 thoughts on “101% True!

Comments are closed.