Sakit Pewot

Gedik sangat ok eja perut jadi pewot.
Rasa nak lempang je diri sendiri.
Lempang diri sendiri takpe, jangan lempang orang.
Banyak cantik suka-suka nak lempang orang kan..

Dah 2 hari saya sakit perut tau.
Diikuti cirit birit yang hebat.
Bukan cirit birit biasa.
Ini cirit birit stok sampai kau terkucil dalam spender.
Dan sampai dah tiada tahi nak keluar.
Keluar ayaq jaaaaa.
Celah punggung pun dah melecet.
*jangan bayangkan

Ini tadi Payiet bagi saya teh ahmad.
Katanya bagus untuk perut dan masalah kecirit saya ni.
Lalu saya bancuh la sat tadi.
Payiet tak bagi letak gula.
Tapi saya letak jugak sikit hehehe.

Botol oren tu plak 100 plus.
dah saya pulun sedari semalam.
tapi tak berkurang gak. haish..

Jangan la cirbir ni berpanjangan.
Saya nak masuk hutan hari jumaat ni.
Jenuhhhh nak terberak dalam hutan.
Kena gali lubang la piula

Posted from WordPress for BlackBerry.

10 thoughts on “Sakit Pewot

  1. maya, ini mmg sindrom balik dr bandung .. dikhuatiri termakan makanan guna air x ok esp es campur dia rasanya .. aku pun kena gak thn lepas, sampai seminggu keluar air aje .. kalau boleh ko try laa pg klinik mintak ubat yg charcoal tuh, harap2 ok la dh lepas tuh .. mmg tahap sakit perut x tahan2 lagi dh padahal xde apa pun yg keluar . hopefully cepat baik laa .. huhuhu ..

    • ye ke babe?
      aha mmg ada la aku minum es es nya kat sana.
      tapi restoran besar, bukan la tepi jalan.
      tapi taktau la kan kot tercemar jugak.
      tu la ingat nak pegi klinik jugak la sat sat g. huhu..

  2. Menurut pakar yang mengajar First Aid hari tu..kalau cirit birit..silalah meminum air kosong dengan banyak..sebab ianya dapat mengantikan air dalam badan kerana segala isi perut dah banyak keluarkan…takut kalau kurang minum leh pengsan pulak…ini katanya yea…amalkanlah yea…saya sekadar membantu… 😀

Comments are closed.