Sihir & Gangguan Jin

kalau semalam aku share tentang simptom kanser, hari ni aku nak share tentang simptom sihir dan gangguan jin.
menarik untuk dibaca.
Aku dapat dari forwarded email.

Tanda-tanda ini berlaku ketika anda tidur atau jaga :-

1. Sakit belakang tanpa sebab
2. Sakit kepala @ migraine yg luar biasa dan berterusan tanpa sebab klinikal
3. Loya & sebu perut tanpa sebab( muntah2 \ muntah darah \ batuk darah )
4. Sakit di bahagian tulang rusuk kiri @ kanan @ ulu hati
5. Sakit di bahagian tulang punggung tanpa sebab
6. Sakit di bahagian perut tanpa sebab ( angin )
7. Istihadah ( darah keluar melebihi 15 hari )
8. Terasa sesuatu yang mengekori diri
9. Malas utk melakukan ibadah kepada ALLAH
10. Takut menziarahi jenazah \ melihat orang mati
11. Sering sesak nafas terutama menjelang waktu maghrib & tgh malam ( dada berdebar \ resah gelisah )
12. Timbul rasa takut tanpa sebab ( lemah semangat )
13. Nampak bayangan yang menakutkan \ menyeramkan
14. Sering pengsan tanpa sebab
15. Terdengar bisikan yg meminta melakukan sesuatu yang dilarang oleh ALLAH spt ( aktiviti syirik dsb )
16. Ragu-ragu tentang keimanan
17. Sering mimpi yang menakutkan ( mimpi bayi kecil, ular hitam, anjing hitam , binatang2 berbisa )
18. Mimpi terjatuh dari tempat yang tinggi
19. Mimipi ke tempat kotor, sunyi spt tandas
20. Terdengar suara yang datang menyergah ketika tidur
21. Terasa sesuatu menyentap kaki ketika tidur
22. Tanda lebam di tubuh tanpa sebab
23. Bayi tidak berhenti menangis tanpa sebab

LAGI TANDA-TANDA GANGGUAN JIN ATAU SIHIR.

TANDA-TANDA KETIKA JAGA :

1. Bercakap seorang diri dan ketawa tanpa sebab.
2. Suara berubah ketika marah.
3. Mudah hilang akal, kurang memahami sesuatu dan lemah ingatan.
4. Berjalan terhoyong-hayang.
5. Cara makannya menjijikkan.
6. Berpaling daripada membaca Al -Quran, tidak berzikir dan tidak bersolat. Apabila ia hendak membaca Al Quran, berzikir atau bersolat seolah-olah ada sesuatu yang menghalang untuk berbuat demikian.
7. Benci kepada bau-bauan wangi terutamanya kasturi dan za’ faran
8. Pening yang tidak dapat diubati oleh ubat-ubatan (biasa)
9. Bencikan rumahnya atau isteri atau suami atau ahli keluarganya.
10. Sakit kepala atau selalu terlupa ketika solat.
11. Tidak dapat memberi tumpuan kepada sesuatu. (tidak boleh fokus)
12. Malas dan lemah badan (tanpa sebab).
13. Denyutan jantung bertambah cepat tanpa sebab.
14. Bercakap tidak keruan, tidak tersusun, bercakap yang bukan -bukan dan bertindak tidak tentu hala. Apabila syaitan berpaling daripadanya, anda dapati ia akan meminta maaf terhadap percakapannya atau tingkah lakunya.
15. Sedih tanpa sebab atau kerana alasan yang remeh.
16. Suka memisahkan diri daripada orang ramai kerana ia merasa seolah-olah semua orang memusuhinya dan anda dapati ia akan hilang kepercayaannya terhadap orang lain.
17. Mengabaikan kerjanya, rumah, suami atau isteri dan sekolah atau pelajarannya
18. Sakit tulang belakang ketika bangun dari tidur tanpa sebab-sebab kesihatan.
19. Beberapa anggota badannya kebas tanpa sebab dan ia susah digerakkan kecuali dengan kepayahan yang amat sangat.
20. Perjalanan haid wanita tidak teratur. Ada kalanya darah haid terhenti sama sekali sedangkan ia masih muda atau haidnya tidak teratur•

TANDA-TANDA DI WAKTU TIDUR.

1. Mimpi yang menakutkan
2. Bercakap-cakap ketika tidur atau keluar suara yang tertentu seperti suara yang tidak jelas misalnya yang sedang marah-marah atau suara mengeluh.
3. Bermimpi berjalan di atas air atau darah.
4. Mimpi yang berulang-ulang sehingga ia merasakan kesempitan jiwa atau seram atau takut atau ia kerap bermimpi dengan mimpi yang kemudiannya benar-benar berlaku.
5. Susah hendak tidur malam kecuali setelah lama berbaring.
6. Kerap terjaga tidur di waktu malam.
7. Kerap mimpi berjumpa haiwan -haiwan seperti kucing, anjing, unta, ular, singa, serigala dan tikus.
8. Berdiri dan berjalan ketika tidur tanpa sedar.
9. Bermimpi seolah-olahnya ia jatuh dari tempat yang tinggi.
10 Bermimpi ia berada di kawasan perkuburan atau kawasan sampah atau jalan yang sunyi ( lagi menakutkan).
11. Mimpi melihat manusia yang bersifat pelik seperti terlalu tinggi atau tinggi atau terlalu rendah atau melihat manusia hitam

Menurut ulama, sihir adalah perkara yang dihasilkan dengan cara mendampingi syaitan. Ianya juga dikatakan perbuatan yang mengelirukan pancaindera.
Melalui sihir, pengamalnya dapat mengubah sesuatu perkara menjadi seperti mukjizat dan karamah pada zahirnya seperti boleh terbang, melalui perjalanan jauh pada satu malam saja dan mengubah sesuatu menjadi emas atau sebaliknya. Bentuk sihir ini pada hakikatnya boleh berlaku menerusi penggunaan jin.

Ada juga diantara ahli sihir yang menggunakan azimat-azimat dan nama bintang. Ianya disusun merangkumi ungkapan yang bercampur aduk diantara ucapan kufur dan rajah-rajah tertentu.
Sihir boleh memberi kesan pada hati, iaitu menimbulkan rasa cinta dan benci, mengumpul dan memisahkan serta mendekat dan menjauhkan.
Ada juga sihir yang berbentuk simpulan, jampi dan ungkapan yang diucap atau ditulis ataupun diamalkan. Ia memberi kesan pada tubuh orang yang disihir atau hati ataupun akalnya.

Sihir adalah realiti. Menurut Imam as-Syafie ia boleh membunuh, menyebabkan penyakit, menghalang suami menyetubuhi isterinya, memisahkan suami dan isteri serta menimbulkan rasa benci dan rasa kasih sayang salah seorang daripada mereka.
Sesetengah ulama mengatakan harus mempelajari ilmu sihir kerana malaikat mengajarnya kepada manusia seperti disebut al-Quran. Pendapat ini dipegang al-Fakhrurazzi daripada kalangan ulama ahli sunnah.
Sesetengah pengikut Abu Hanifah pula mengatakan tidak kufur jika mempelajari ilmu sihir untuk mengelak daripadanya.
Imam Malik, Abu Hanifah dan Ahmad mengatakan semua cara sihir diatas menyebabkan kafir.

ANTARA TEMPAT-TEMPAT KEDIAMAN JIN PADA TUBUH MANUSIA:

1. Kadangkala mereka berkumpul di mata kanan dan kiri. Dengan itu mereka yang didampingi jin tersebut suka melihat perkara-perkara maksiat, dan benci melihat perkara-perkara kebaikan. Kadangkala mereka juga tidak dapat bertentang mata dengan orang-orang yang soleh atau perawat.

2. Berada di telinga kanan dan kiri. Dengan itu, manusia yang telinganya telah diduduki Jin tidak suka mendengar nasihat dan teguran yang baik serta amat suka mendengar perkara-perkara maksiat seperti muzik yang melalaikan dan sebagainya.

3. Berada di mulut manusia, dengan itu manusia yang sebegini amat suka bercakap benda-benda yang tidak berfaedah dan mendatangkan dosa seperti mengumpat, melaga-lagakan manusia lain dan sebagainya.

4. Berada di dada, perut atau ari-ari, menyebabkan orang tersebut sentiasa mengalami sakit dalam dada, atau selalu mengalami was-was dan masalah emosional. Sentiasa sakit perut yang berangin-angin, bisa-bisa atau senak dan pelbagai penyakit yang tidak boleh di kesan oleh doktor.

5. Berada di kepala, tengkuk, bahu, tulang belikat, tulang belakang, dubur di celah-celah pelipat peha, di kerongkong dan hidung.

6. Berada di kemaluan manusia, menyebabkan manusia tersebut suka melakukan perkara-perkara maksiat.

KESIMPULANNYA

Manusia yang selamat dari gangguan jin, iblis dan syaitan adalah manusia yang sentiasa berada dalam Tauhid ( mengesakan ) Allah, melalui lidah, anggota dan hati, mereka juga berakhlak dengan akhlak Rasulullah s.a.w serta beramal dengan syariat Islam.

MUTIARA KATA :
” Hendaklah jadikan diri kamu bersama Allah, maka jika kamu tidak boleh jadikan diri kamu bersama Allah hendaklah kamu jadikan diri kamu bersama dengan mereka yang telah beserta dengan Allah, maka sesungguhnya yang demikian itu akan menyampaikan diri kamu kepada Allah “

tu yang aku bold colour tu kan, antara simptom yang tengah aku alami sekarang ni lah.
macam yang aku tulis kat entry semalam tu lah, sakit belakang, sakit pinggang, sakit perut, loya, mual.
dan ada masa secara tiba tiba rasa jantung berdegup kencang, darah gemuruh, walhal takde pun buat apa-apa.
kadang kadang lepas solat pun jadi camtu, tetiba berpeluh.

dan waktu solat pun, kadang kadang aku jadi blank. terlupa dah berapa rakaat, terlupa lepas ni nak rukuk ke sujud.
cam tiba tiba kosong. tak boleh fokus.
mimpi kat tempat tinggi tu rasanya aku dah pernah cerita kot dalam ni.
tapi tak pernah terjatuh la. macam nak terjatuh tapi tak terjatuh.
dan mimpi aku yang last hari tu, aku sendiri yang berundur dan turun dari pokok yang tinggi.
mimpi mimpi menakutkan lain pun cam selalu jugak aku alami.

tetiba tengok cam banyak plak simptom-simptom aku ni.
takkan aku kena sihir plak kot? hu hu hu..
tapi seriously belakang aku makin lama makin sakit.

harap harap tidak la kan eh. harap harap lemah badan je la dengan faktor usia.
dengan tak rajin exercise nya, so badan jadi manja. harap harap la kan.
mungkin jugak kot aku terlalu banyak fikir. tak pasal pasal sedih, tak pasal pasal nangis.
pikir hutang piutang, pikir diri yang banyak kekurangan, takut mati esok hari tak sempat taubat. haishh…

sesungguhnya mati itu pasti, hidup insyaAllah……

14 thoughts on “Sihir & Gangguan Jin

  1. kalau ada simptom2 macam tu, cepat2 la jumpa ustaz atau pengamal perubatan islam kak..

    saya kena Istihadah ( darah keluar melebihi 15 hari ), dah lebih 2 tahun, jumpa ustaz di sinar zamdurrani alhamdulillah dah lega..syukur pada Allah..

  2. byk2 doa supaya dijauhkan benda2 ni
    tp tak salah kalo nk pegi check dkt org yg lebih ilmu
    takut2 biar lama makin terok
    aku doakan ape yg ko alami tu hanya sbb stress biasa
    takut la benda2 gini kan..

    • susah nak percaya benda2 ceni tapi memang wujud kan.
      tak tau la, memang hati aku rasa tak sedap sikit.
      insyaAllah aku gi cek nanti, apa2 aku update kat sini..
      tq babe

    • benda2 ceni di luar kawalan kan wida.
      ada setengah org langsung tak tau kena gangguan, sampai la ajal..
      nauzubillah..

  3. thanks 4 sharing dis entri Kak…jez talked dgn my mom bout dis,ye la lps da mcm2 cara klinikal kita cuba x berhasil,manalah taukan ade kaitan dgn bnda2 mcm nie…

Comments are closed.