Kenangan Tart Nanas

banyak ke korang buat / beli biskut raya tahun ni?
aku beli tak banyak pun.
cuma biskut dahlia, almond london, tart nanas & kuih kapit.
semua pun diorder dari officemate.
kuih kapit tu tak sempat rasa tsktsktsktksk..

sebenarnya aku nak tanya, korang ada kenangan dengan biskut raya tak?
i mean apa-apa kenanganlah.

aku everytime tengok tart nanas mesti cam teringat kenangan lama waktu kecik kecik.
eh bukan waktu aku kecik, tapi waktu yaya kecik.
dalam umur 2 tahun camtu.

dia hantu tart nanas.
aku ingat dulu aku rajin beli kat kak sal (bukan boss payiet) masa kat jdsp.
aku selalu beli tart nanas yang bentuk bunga tu.

yaya masa kecik dia makan, tapi dia korek yang inti nanas tu jer.
bersungguh sungguh muka dia mengorek makan.
pastu yang luar tu dia bagi kat aku.

‘nah mommy amik makan ni’

cam alolololo.. sib baik masa tu umur 2 tahun kan.
tak faham apa.
cer sekarang dia buat gitu.
harus kena tazkirah 8 hari 8 malam dengan aku.

tiba tiba aku rindu waktu yaya kecik kecik dulu.
debab dan nakal. rambut kerinting.
suka sakat orang. dan of coz comel.
ada ke orang kata anak sendiri tak comel? :p

dulu waktu anak kecik, nak dia cepat cepat besar.
sekarang dia dah besar, rasa nak dia kecik balik.
yang pasti, masa itu takkan berulang lagi.

….. andai bisa ku mengulang waktu hilang dan terbuang, andai bisa perbaiki segala yang terjadi, tapi waktu tak berhenti, tapi detik tak kembali, harap ampunkan hambamu ini…..

24 thoughts on “Kenangan Tart Nanas

  1. kenangan kuih raya masa kecik2…suka makan kuih dahlia yang ade ceri tu..tp makan biskut jek..ceri tu buang..hehehe.

    suka senyum yaya ni..comel! 🙂

  2. sapa lagi nak puji anak sendri kan? kuangkuangkuang
    geram tgk gambo dlm swimming pool tu..comel
    kenangan saya kuih makmur
    slalu kitorang wat sendri, skang x lagi lah kan
    dah malas hehe
    sampai tgn ni luka2 bukak tin ghee tu ha ;p

  3. ntah mcm xde kenangan biskut raya je
    yg aku ingat dulu2 tlg mama buat biskut coklat yg bulat2 pastu tekan pakai garfu

    *yaya comel!!! suke baby rambut kenting

    • aku rasa aku tau kot biskut coklat2 tu, rasa cam mama aku pun penah buat dulu he he..

      aku pun mmg siap doa dpt anak rambut kerinting.
      tapi makin besar dah hilang kerinting dia tu..

  4. aku buat 2 jenis aje.. biskut arab plain n kekaler kekeke pastu member bagi samperit sebalang.. datin bagi mamor 2 balang.. tu aje.. ringkas tp semua sodap :)..

    • semangat buat biskut raya la ni.
      i tak berapa minat biskut cake nak buat.
      i lagi suka belajar masak lauk pauk kot

Comments are closed.