Panjangnya Nama Awak!

 assalammualaikum anak anak sekalian.
apa khabar di pagi hari jumaat yang indah ini?
jangan stress stress.
jangan sentap sentap cebik cebik bibir yer.
kita mulakan hari dengan jiwa yang tenang dan minda yang positif.

mulakan hari anda dengan membaca kisah dari forwarded email ni.
kelakar sampai aku tergelak sorang sorang depan pc.
bagi aku kelakar la. kalau bagi korang tak kelakar tak apa-apa.
aku tak marah.
tak kena tangkap dengan polis pun kalau rasa tak kelakar.

hidup kan punya pilihan.
dan pilihan tidak boleh dipaksa paksa. kan?
ok ayok mulai pembacaan.

Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Kulai.

Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid-murid darjah 3 Raya dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu “W.TAUFIK WWW”.

Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut.

Cikgu Ajoi : “Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.TAUFIK WWW ?”.

Taufik : “Saya Cikgu…” (Taufik menjawab & berdiri).

Cikgu Ajoi : “Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa?”.

Taufik : “Maaf Cikgu Ajoi, panjang sangat..”.

Cikgu Ajoi : “Takpe-takpe Taufik,cakap jer..”.

Taufik : “Baik Cikgu , nama penuh saya ialah…Wabillahi TAUFIK-wal hidayah Wassalamualaikum WarahmatullahiWabarakatuh…”.

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.

Setelah dari darjah 3 Raya, Cikgu Ajoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak nama murid-murid.

Mata Cikgu Ajoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu “BKBKBDB DIAN”.

Kemudian Cikgu Ajoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut.

Berdirilah seorang murid dan menjawab “saya DIAN Cikgu…”.

Semasa Cikgu Ajoi melihat wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya.

Cikgu Ajoi : “Dian ada abang di sekolah ini?”.

Dian : “Ya Cikgu,nama dia TAUFIK.Abang saya darjah 3.”

Cikgu Ajoi : “Saya ingin tahu nama panjang Dian apa pulak?”.

Dian : “Baik Cikgu, nama panjang saya ialah…

Berakit-rakit Ke hulu Berenang-renang Ke tepian, Bersakit-sakit Dahulu Bersenang-senang kemu DIAN”

Cikgu Ajoi :@$%&#^%(*%%^&&

kelakar tak? kelakar tak? hahahaha..
ok mari kita mulakan hari ini dengan senyuman. 😉

36 thoughts on “Panjangnya Nama Awak!

  1. lawak…!lawak…!gelak smp bergegar2 perut saya bila baca citer tu…:-D (Y)

  2. bayangkan kalau dulu akak taruk nama yaya camni…hehehe 😛

    tapi kan kak..kalau org kata tak kelakar, akak takkan hentam org dgn up satu entri kt sini kan?
    takkan cilok2 gambar segala kan?
    kalau org kata tak kelakar laa…kalauuuu…

    • idok ler akak nak taruk nama anak panjang panjang..
      so not me..

      akak ni jenis terima kenyataan. walaupun pahit tapi kenyataan tetap kenyataan.
      kalau dah orang kata tak kelakar, takkan kita nak pertikaikan plak.
      walaupun sejuta orang kata kelakar, kalau bagi akak tak kelakar, tetaplah tak kelakar.
      takkan nak jugak kata kelakar semata mata nak ikut orang?

      lalang!

  3. hehehehe..kecik2 dah pandai wat lawak..nih calon maharajalawak tahun 2030… 😀 . cam tuh gak lawak sengal yg femes dolu2….bila tok kadi tanya kpd bakal pengantin..cube baca doa qunut…dia leh jawab ..tok nk dengo nak baca doa yg panjang ke yang pendek?…Quunuutttttttttttttttttttttttttttttttt*helaan panjang …Qunut!..pendek bacaannya..ekekekeke 😉

  4. bukan setakat entry saja yg kelakar giler tp komen diorang pon sumpah kelakar tau, benciklah nanti org kata kita tak betul pulak (H)

  5. hahaaha.. bukan takat senyum lg dah.. dah gelak ketawa depan pc semaunya.. walopun dibaca pada petang hari 🙂

  6. kelakar la..ade ke mak bapak yg nk ltak nama anak cenggitu..seb bek customer xde lagi pg nie..klu x sah2 diorg cop lynn sewel gelak sorg2 dpn pc…

Comments are closed.