OST Drama Nora Elena

siapa yang dah gilakan drama bersiri nora elena angkat tangan!
give me 5!
tak pasal pasal aku terjebak sama sebab dok baca bebudak ni tweet tweet.
walhal kalau ikutkan aku ni mana la minat sangat nak layan drama bagai ni semua.
sebab once ko dah terjebak, mesti hari hari nak ngadap je kan.

ok ini sinopsis.

Diadaptasi dari salah satu novel popular terbitan Karangkraf – Kasih Yang Suci, mengisahkan tentang perjalanan hidup NORA ELENA yang dihantui pengalaman pahit akibat dirogol 10 tahun yang lalu.

Walaupun sukar untuk melupakan insiden hitam tersebut, kini beliau selesa menjalankan kehidupannya seperti normal dan bakal mengahwini Idham. Namun, keadaan mula berubah setelah bertemu Seth Tan. Idham bercadang untuk membatalkan majlis perkahwinannya dengan Nora Elena setelah menerima satu panggilan misteri yang menceritakan perihal Nora Elena yang bukan lagi seorang perawan.

Lebih mendebarkan, Seth Tan menawarkan dirinya untuk menggantikan tempat Idham di dalam majlis perkahwinan tersebut kerana masa semakin suntuk. Apakah yang akan berlaku kepada Seth Tan, dan siapakah watak di sebalik panggilan misteri tersebut.

aku rasa aku nonton drama ni 90% sebab aaron aziz kot.
kalau kata iqram dinzly atau shah jaszle yang berlakon, mungkin aku tak kuasa nak nonton kot.
pastu lagi 10% sebab jalan cerita yang menarik dan lagu lagu tema yang awesome. gitu..

LAGU TEMA OST DRAMA NORA ELENA ada 6 lagu kesemuanya. jom layan…

1. Dan Bila Esok – Sofaz
Nak download KLIK SINI

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu
kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu

Untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya

2. Sesuatu yang Berbeza – Sofaz
Nak download KLIK SINI

Ada sesuatu yang berbeza
Saat ku lihat senyum manis mu
Ada sesuatu yang tak bisa ku ungkapkan
Saat ku bertemu dengan dirimu
Satu keinginan terpendam di hati
Bermain di dalam rahasia cinta ku

Ku berharap tulus cinta ini
Akan jadi kenyataan dalam hidupku
Bukan hanya mimpi dalam tidurku
Semoga tuhan mendengar doa ku
untuk cinta ini

Mungkin ini semua hanyalah perasaan
yang singgah dan pergi meninggalkan ku
Satu keinginan terpendam di hati
Bermain di dalam rahasia cinta ku
Ku berharap tulus cinta ini
Akan jadi kenyataan dalam hidupku

Bukan hanya mimpi dalam tidurku
Semoga tuhan mendengar doa ku
untuk cinta ini

3. Biar Hati Mencintai – Sarah Aqilah
Nak download KLIK SINI

Kau yang membuatku buntu
Membuatku tak tentu
Terus memikirkanmu
Biar tiada jalanku,jalanku

T’lah ku coba tuk nyatakan
Rasa di hati ini
Yang makin menghantui
Perasaan jiwaku,jiwaku

Chorus:
Biar hati ini mencintakanmu
Dalam hayat ku kan merindumu
Biar pedih sakit memilikimu
Namun hati takkan tuk berubah
Selamanya…

Kau yg menjadikan cinta
Slalu menjadi rindu
Seperti waktu itu
Yang mengharung hidupku,hidupku

Ku yang bisa memerlukan
Slalu jadi mimpiku
Menjadi pemilikmu
Biar tak pernah tahu…
Kasihku…

4. Terhenti Di Sini – Asfan
Nak Download KLIK SINI

Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
kerna ku masih terhenti di sini

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta

5. Berubah – Erry Putra & Reen Rahim
Nak Download KLIK SINI

P: Kau berikan ku waktu
Untuk bersamamu meniti hari

L: Tak puas bagiku dan kau pun berlalu
Tinggalkan ku sendiri
Kelam seluruh jiwaku

P: Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku

L: o0o . . Kau yang ku kenali
Dan kini menjadi insan yang lain
Dulu kau berjanji
Kan hidup semati meniti hari

L/P: Semua telah berakhir . . o0o . .

L/P: Ku ingin benar bersama denganmu
Dan kau pun menjauh
Tiba-tiba kini kau telah berubah
Apakah salahku . . .

6. Jangan Kau Pergi – Erry Putra & Reen Rahim
Nak download KLIK SINI

tak pernah kurasa begini
kumenyintaimu sepenuh hatiku
ternyata hanyalah dirimu
yang mengerti aku sepenuh hatimu

ku inginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama
jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
ooooo

ternyata hanyalah dirimu yang amat ku rindu
kurindu selalu
kuinginkan selalu terhentinya waktu
supaya kita terus bersama
jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
ooooo

janganlah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh
ooooo
jangan lah kau pergi tinggalkan diriku
sendiri jauh darimu
ku perlukan kamu inginmu selalu
temani jalan hidupku
janganlah kau pergi

16 thoughts on “OST Drama Nora Elena

  1. sayer pun dah terjebak! mencik!

    bila missed 1 episod, rase tak tenang!

    padahal sy dah lama tak layan cite2 melayu kt tv3 nih.. haha

    fenomena betol…mari same2 melayan (H)

  2. a’ah….kite pon.balik keje sanggup wat keje umah cecepat.dan kenkadang sanggup berebut tv ngan anak hehehe…

    • hik hik hik..
      nasiblah ko anak kan…
      pukul 7 – 8 malam remote di tangan mama

  3. drama & novel dh lain sket. lgpun dh namanya adaptasi longgar..maka lite2 je la. sape baca novel (sambil angkat tangan) tau la.. 😉

    • ya lorr..
      macam lagenda budak setan tu la..
      setan betul bila dah difilemkan..

  4. mya thanks so much…!
    saya dah download lagu yg erry putra nyanyi berduet tu…
    suka la lagu tu…
    tak sangka erry reti nyanyi ek…
    pasni glamer la jadi penyanyi pulak….

    nak buat ringtone lagu ni heheh 😀

Comments are closed.