Saya Seekor Buaya

eh eh bukan normaya seekor buaya yer..
i adalah seorang angsa. ek eh tiba tiba angsa hehe..
ok dari kuda dan badak, mari kita beralih arah ke buaya pula.

buaya mengganas apabila terancam.
tapi kalau dia tak terancam, adakah dia akan mengganas?
sila jawab wahai pakar buaya.

buaya juga merupakan pakar serang hendap.
dia boleh duduk satu tempat menunggu ko berejam rejam lamanya.
katakan ko duk atas pokok kan, dengan harapan buaya itu berlalu pergi, jangan harap la..
dia boleh tunggu ko diam diam dalam air dari pagi membawa ke petang.
kejung la ko atas pokok sana.

masa ni waktu makan buaya.
nampak tak ayam putih sipi sipi yang mamat tu pegang.
cara nak panggil adalah dengan meniup wisel.
nanti datang la berpusu pusu buaya nie semua.
waktu makan diorang cuma sabtu ahad dan hari cuti sahaja.
cer kalau kita makan ceni jugak, harus rakyat malaysia kurus kering ko.

ketua buaya kat sini bernama DOL.
dan ada lebih kurang 18 ekor buaya kat dalam kolam nie.
so jangan disangka clear water no buaya haaa…

lepas dengar bunyi wisel, sekor buaya pun memanjat naik.
aku tak sure la nie DOL ke DIN ke DOT ke..


: : splash splash – effect bunyi air : :


: : dia datang dengan lenggang lenggoknya : :


: : dia tenung aku! uwaaaaa takooott : :


: : ngapppppppppppppppp : :


: : turun semula ke air : :

brader baju biru tu la yang bagi penerangan bagai.
very multi tasking ok brader nie.
dia lah jaga reception, dia lah jaga badak, dia lah jaga buaya.
syabbas bro…

ada lagi 2 entry pasal paya indah wetlands ni.
sabar sabar sabar…

6 thoughts on “Saya Seekor Buaya

  1. maya, habis tu buaya lain tak makan ke ?
    weekend je makan ? kenyang ekkk seekor ayam ?

    hohoho banyak lak soalan aku… 😛 (H)

    • kata brader tu buaya tak blh makan banyak..
      dia campak hari tu dalam 3 ekor je ayam.
      tah la, i pun tak berapa pasti. ermm..

  2. buaya tak makan tiap2 ari..bila dh kenyang dia leh bertapa dalam air tuh berhari2..klu naik tepi darat tuh dok landing nganga jer wpun panas..itulah kehidupan buaya yg idup dlm air…jangan buaya darat..itu spesis bahaya… 😀

Comments are closed.