Kereta Senyum

hari terakhir january 2011.
gi lunch dengan naza & remember.
ke the mall sana. makan ayam kenny rogers.
sempena CNY, ada promosi.
walaupun aku rasa kurang lebih sama je ayam nya.
tapi demi menjaga hati adik waitress yang bersungguh mempromosi, jadi aku amik set promosi ini.

kemudian ambil air yang tajuk nya ada tropical tropical.
dan muffin adalah berperisa oren.
wah mentang mentang CNY kan, terus muffin pun bertukar oren.
eh perisa oren.

kan sudah kubilang.  kurang lebih sama macam set set di hari biasa.
cumanya kuah ayam tu pun berperisa oren.

tapi sokayy la, lazat jugak.


: : remember si driver, naza si co pilot dan normaya si pentumpang : :

naik kereta baru u. bau kedai lagi.
plastik pun belum sempat bercabut oh..

kereta apa? ok aku taktau namanya walaupun telah disebut lebih lapanploh kali oleh remember dan naza.
yang aku tau, aku panggil kereta nie kereta senyum.
ko tengok rupa paras nya. macam orang tersenyum kan?

kalau kereta pun boleh tersenyum, apatah lagi kita manusia bukan?
jadi mari lah kita bersenyum senyum.
walaupun tak kenal orang yang kita berselisih, apa salahnya senyum jugak..
senyum kan sedekah… tak gitu? 🙂

18 thoughts on “Kereta Senyum

    • sekali kita senyum, 2 kali kita senyum, 3 kali senyum lagi..
      kalau lepas tu dia wat donno gak, lantakkan sana..

  1. uiii haibat kete nie..tgok rega skg pun leh tertelan ayor liuq dibueknye..volkswagen nih klu pompuan bwk sweet jerr..biasanya kt jln2raya kaler kuning jd pilihan..zaman dolu design nye lain…selalunya kaler itam or silver..bonet kt depan..enjin kt belakang..teringt dlm pilem jejaka perasan adegan kelako..hahaha..dolu nampak jer kete tuh lalu..hahhh kete katak…ekekeke

Comments are closed.