Mee Rebus Rosli

lunch time jumaat lepas aku gi makan mee rebus.
mee rebus rosli adalah nama diberi.
kat jalan TAR sana. lokasi sebenar belah belah belakang mydin sinun.
aku pun taktau. naza yang bawak nih.
aku first time jugak sampai.
so order mee rebus kita.

bukan aku ngan naza berdua jer yang pergi.
tapi hangkut hasin & ayu sekalik.
panas ko makan kat sini. berpeluh peluh haku.
dengan pakai korsetnya. senak doww…
dah la duduk atas kerusi yang berlubang.
merisau jugak kot takut patah ke.
siapa yang malu? mayah sopiah dan kawan kawan mayah sopiah.

nak kata sedap sangat tu tidak la.
tapi manusia meramai oh. q adalah panjang.
siap ada bungkus berpuluh puluh ko.
yang specialnya aku rasa sebab ada kuah kacang kot.
dalam mee rebus tetiba ada kuah kacang.
ko penah jumpa?
tapi ayu kata, mee rebus wahid kat johor sinun tatap yang terbaik.
takpe, len tahun aku gi JB, aku kasik try.

lepas makan, jalan-jalan sekitar kawasan sini.
ayu ngan naza mau carik tudung.
seronok tul lah nengok orang shopping tudung nie.
sesambil aku cuci mata.

naza & ayu piulang membawa hasil belian tudung.
hasin pulang dengan tangan kosong.
aku pulang dengan membawa sebotol air soya yang setapp…
the end.

8 thoughts on “Mee Rebus Rosli

  1. mee rebus wahid ada cawangan kat presint 9 putrjaya..mmg sodappp..my fren berulang tiap minggu..dapat tulang gadang yang leh yedut pakai straw tuh..perhhh..tp ai tukang tgok jerr tulang lembu besau penumbuk..sbb xreti nk makan..ekekkeke

  2. la, ko baru try ker maya…dah lama kerja kat bnm…ekeke…

    dulu zaman hanna still kat bnm, mmg selalu gak ler makan situ…

    nak kata too tasty tak ler sgt…tp tekak ni suka gak mkn…

Comments are closed.