Hangin Satu Badan

dah tua-tua nie asyik la penuh angin satu badan.
tu yang gamaknya asyik migraine, sakit kepala.
sakit bahu sakit badan segala. pendek katanya sakit sana sini lah.
kena la terima hakikat memang udah tua yer dek non..

ada sehari tu kepala aku sakit bangat.
sakit sebelah kanan jer. berdenyut nyet nyet nyet.
encik z suggest minum teh o halia.
dedolu memang selalu aku tengok kaklong dok minum.
tapi idok ler aku terpikir nak minum walaupun tau halia boleh singkir angin angin dalam badan kan.

so gi kedai makan. order teh o halia.
bapak pekat oh… seteguk, dua teguk, tiga teguk….
tak boleh pegi. so up dengan air masak plak.
so selang seli teguk. sampai la habis.

encik z pulak memberi sokongan dengan order daging goreng halia.
kalau halia dah digoreng boleh la makan kan..
ini air uolls… harus cam ter pause pause nak minumnya.

ajaibnya, sakit kepala aku terus hilang.
memula tu memang ada burpp burppp angin keluar.
tapi usai makan je, memang terus sihat walafiat haku.
kuat yer rupanya penangan halia nie.
so pasni kalau sakit kepala je, order teh o halia la kita yer..

14 thoughts on “Hangin Satu Badan

  1. segala ayam daging klu masak halia..mmg my feberet tapi klu suruh minum ayor teh halia..hohoho nk ngabehkan segelas sejam rasanya..terkulat2.. 😉

Comments are closed.