Tongkeng Ayam

berapa ekor la satu hari ayam kena korban sebab nak amik bontot dorang..

eh, satu tongkeng bersamaan sekor ayam ke?

habis tu?

bukan sekor ayam ada 2,3 tongkeng?

hello…. awak tu ada bontot 2,3 ke? satu bontot satu ayam la…

kekdahnya…

abang penjual tongkeng cakap dalam hati : apa-apa je la dorang ni.. *sambil sengih-sengih

jemput makan tongkeng ayam semua….

14 thoughts on “Tongkeng Ayam

    • so sbb utama akak potpet pun gara2 tongkeng ayam.. jd mari kita sama2 blame tongkeng ayam he he

  1. kalau persoalan satu tongkeng ayam bersamaan dengan seekor ayam…kira ok gak soklan tuh walaupun dengar2 kesengalan jugak disitu..hakhak!
    tapi lagi parah kalau soklan tiga ketul leher ayam nie bersamaan dengan seekor ayam ker..harus kene penampor lelaju time tuh gak..(leher ayam goreng tepung kat pasar mlm potong tiga da..) 😉

  2. aku ada pengalaman pasal tongkeng ayam ni..

    aku ni selalu gak la tolong2 org masa kenduri kawin..

    ada sekali dulu tu, aku tolong basuh ayam. kita org buang la lemak2 ayam tu, yang dah bersih, kita letakkan dlm bekas yang lain. nak jadi cerita terpandang la ‘benda’ ni.. aku ingatkan tak leh makan. aku pi la campak kat bekas yang kita buang lemak2 tu.. terus kena bebel ngan sorang atuk. pergh!! minum sirap la.. muka merah

  3. bak kata Jalil Hamid “makan tonggeng ayam nanti mulut tak reti diam”

    hik hik hik..

    Tapi kami pun suka tonggong ayam hik hik.. dulu2 masa kat Vista selalu beli kat pasar malam bawah tuh.. yg goreng tepung nyum nyum

Comments are closed.