Se Ahad

baru lepas upload semua gambar untuk aktiviti-aktiviti lepas dalam draft.
jap gi kena gigih wat entry plak. gagagaga…

sebelum tu aku nak bebel-bebel jap pasal apa yang jadi hari nie.
eh takde la jadi apa pun. sehari suntuk aku dok umah jer.
encik z pepagi alam dah keluar. ada game volleyball kat UM sana.
semalam pun ada gak. bertunggu tangga aku kat sana. entry lain la no.

lepas encik z pegi pagi tadi aku dah takleh tidur dah.
bangun terus mesin kain baju. dan sidai.
pastu perut lapar. bukak fridge, haisyooo takde apa nak masak.
godek-godek lagi. ada ikan bilis dengan kentang.
jadi lah. lalu mau masak sambal. tanak nasi.

pehtu nengok kepala gas tak sambung la plak dengan tong gas.
encik z bukak last week before balik taiping.
ini bermakna sudah seminggu dapur kami tidak berasap u.
aku pun coba-coba la nak pasang balik kepala gas tu tapi tak reti.
tiap kali pasang je, mesti keluar bau gas. takuttttt…

so aku biar dulu. online. sambil nonton tv.
ada cerita tajuk dalil cinta. fahrin ahmad & sharifah amani.
rasa dulu nie tayang untuk slot cerekarama.
kira ulangan nie.

geram betul nengok sharifah amani.
dah dapat laki baik. anak tunggal lagi. mak mertua pun ok.
dia pun anak tunggal. mak ayah sporting.
tapi dia plak buat hal. bapakkk pemalas oiiiiii…
eiieeei kalau aku la dah dapat laki hensem baik mekanik haruslah aku melekat je… heeee… gatal ko aku…

tapi sentap jugak la sebab aku pun pemalas jugak. huahuahua.
tapi aku baik sikit la dari dia.
aku tak bangun pagi lambat. aku rajin masak.
tehtehtehteh… nak jugakkk kan.

habis cerita tu, try jugak pasang balik kepala gas.
akhirnya berjayaaa… cecepat masak. pastu mandi dan tunggu encik z balik.
sesambil jeling-jeling tv nonton cerita tamil.
tapi hero filem nie warok oh… errrr…
vijay tatappp di hati…

lepas lunch, encik z sudah berkeroh keroh atas sofa.
aku plak layan tv cerita momok bertajuk datang bulan.
menjelang petang, perut krok krek lapar.
nasi tengah hari tadi aku goreng sajorkk.

nie encik z request mau makan nugget plak.
aku nak gi goreng jap ek..

korang buat apa hari nie?

6 thoughts on “Se Ahad

  1. hah aku ada gak tgk cer tu dulu nyah. matik la mak amani tu datang gegar pagar umah amani kasik kejut bangun. pastu dia duk marah fahrin sbb dia ingat fahrin duk ngadu domba sama mak amani. pening dowh

    ahad aku pi pameran marin kat telok kemang huhuhu

    • masa mak mertua dia marah pun. ketakutan.
      kalau mak mertua aku marah gitu mau aku nangis gigil2..

      kat teluk kemang ada pameran marin eh..

  2. kami kat seremban.. sarapan nasik goreng + karipap.. pastu pegi pasar tani kat stadium paroi.. balik mengerjakan segala binatang yg dibeli.. omak + apak mertuo pegi kenduri.. kami berdua2an tengok crita dalil cinta tu jugak.. pastu kol 12 makan tengahari lauk sup kepala ikan.. lepas zohor siap2 mau balik KL..

Comments are closed.