Malam di Pulau Ketam

lalu malam pun menjelma…. (tiba-tiba)
malam kat pulau ketam nie sunyi sepi.
janganlah kau harapkan ada disko atau pub pulak.
tapi sunyi sepi kadangkala diiringi dengan bunyi salakan anjing.
anjing kat sini bersepah-sepah.
kira kalau kau nak amik sekor jadi anjing angkat pun aku rasa penduduk pulau ketam nie tak kisah kot.

bila malam menjelma, harus perut pun automatik berbunyi.
jajan bawak memacam, tapi memasing masih nak sesuatu yang boleh mengenyangkan hingga ke pagi esok.

so turun dari tempat penginapan.
ada gerai makcik menjual nasi lemak dan bihun goreng.
setelah memastikan penjualnya adalah sahih beragama islam, so kami up je la beli kat sini.
ada la satu gerai jual roti canai segala. tapi cina gak yang jual.
so ragu ragu di situ.

aku beli bihun goreng.
jejakas beli nasi lemak buah bidara.

dah tapau, haruslah pulang ke bilik.
aterr takkan nak makan depan makcik nasi lemak tu pulak.
tak sesuweyyy…

aku ngapp bihun goreng yang sedap bersama sambal yang marvellous.
sambil online.

ko duduk atas katil. laki ko duduk bawah.
derhaka ko normaya.
ampung banggg….

jejaka 2 ketul ni ko takyah citer la.
atas katil ke, bawah katil ke, takde katil ke.
senyum sentiasa…

malam tu.. kul 9 malam gitu depa dah berdengkor dah.
aku layan gerak khas sampai habis. dalam 10.30 malam gitu baru lah mata boleh dilelapkan….

selamat malam… tidurlah… sayang ku…
siangkan tiba bercahaya.. bermula baru.. semua untukmu.. (tiba-tiba lagi)

4 thoughts on “Malam di Pulau Ketam

  1. muka aku diambang kesakitan tu nyah, pura pura senyum la kan. makcik jual sik mak tu aku rasa cam kekwat pon ada, tetiba ko makcik

    • agak kekwat la makcik tu. mungkin sbb dia sorang je jual nasi lemak. so pailang lah dia

Comments are closed.