Ayam Penyet Ria

ini bukan ayam. ini orang.

walaupun nama aku bila terbalikkan jadi ayam.
yer M A YA – A Y A M.
tapi itu bukan bermakna ko boleh panggil aku dengan gelaran A Y A M sewenang-wenangnya.
cer tengok aku panggil ko J O N G A N G. ko marah tak?
sebab ko memang J O N G A N G per. napa nak marah pulak?

so, kalau ko taknak orang panggil ko dengan gelaran yang tidak-tidak, so ko pun jangan lah buat kat orang begitu.
sejahat-jahat aku, belum la lagi aku nak panggil orang dengan nama seperti B A D A K, K H I N Z I R apatah lagi B A B I.

ok tinggalkan kisah emo. kita ke kisah makan-makan.
aku penah makan ayam penyet kat wong solo dan ayam penyet AP.
ini kali aku mau makan di ayam penyet ria.
lokasi restoran adalah di depan wangsa walk sana.


: : menu tersedia : :


: : menu baru : :

ayam penyet selepas ditranslatekan jadi smashed fried chicken uolls.
cam comel je kan namanya.
cam smashed main badminton pulak. dilenyek dipenyet kekdahnya.

aku minum soda gembira dengan harapan akan gembira sentiasa.
wah cam air todi pulak kan. sebab selalu orang lepas minum todi terus mabuk gembira sebab sudah lupa masak elah.
walaupun esok bangun pagi tatappp masak elah memburu.

walaupun makan di restoran ayam penyet, tidak bermakna ayam penyet semata-mata ada di sini yo.
ada jua hidangan lain dan salah satunya ialah bakso.
ok gak la sedap suam-suam kuku kata orang putih. ek eh.

encik z makan ini smashed fried chicken.
sambalnya pedas. tapi tatapp la tak boleh menandingi ayam penyet wong solo.
so far ayam penyet wong solo masih bertakhta di hati. gitu.

kalau sesiapa nak cuba, sila kan lah.
baru lah hidup meriah makan memacam kan.
idok ler balik balik makan benda yang sama.
selamat menjamu selera ๐Ÿ™‚

12 thoughts on “Ayam Penyet Ria

  1. akak niii.. org tgh teringat2 nk mkn ayam penyet ni, bole plak dia tampal gambau ayam penyet kat sini. kemistri betoi hehe. tp last week dah pi mkn kat wong solo. rasa nak lagi. gilerrrrrr hahaha

    *ade org panggil akak ‘ayam’ ka?? seswatuh betul!~
    .-= Masy´s last blog ..528: "Menari dulu baru kuar air" =-.

    • haa ayam penyet wong solo terbaik kan.. empal sapi. sayur asam. makkk nakkkkk jugakkk…

      haah, tapi nie kes kawan lama. tetiba muncul kat fb. sesedap tekak panggil akak ayam.
      walhal akak ingat lagi dia adalah seorang jongang. bila panggil jongang cer tgk, dia sentap tak

  2. hi maya…salam kenal. i suka jugak mkn ayam penyet ni. sedap. mkn ayam penyet kat usj saja. tapi tak leh lawan ayam penyet wong solo kat bali…mmg sedap. sambal belacan dia kalo makan tahap nangis…sebab pedas sgt, hehehe…

    *selalu jadik yr silent reader jer. dpt yr link from my sis’s blog ๐Ÿ˜‰

    • hai zahira. alaa napa lately ni ramai lak org sebut pasal bali. nafsu dah mencanak ni nk gi bali. huhu..

      thanks zahira baca blog saya. eh siapalah kakak awak? blogger jugak kah?

  3. nampak macam sedap je bakso tu…

    “orang yang mengata akak ayam, pahala dia dapat ke akak. dia pulak tak dapat apa melainkan gigi tetap jongang. kekeke…”

    • aah boleh tahan gak la bakso tu.

      hahahaha… kelakar okkk statement kamu yana. terkekek akak gelak.
      taktau la kot dia dah buat pembedahan gigi kannn

Comments are closed.