Selain Ular, Ada Juga Binatang-Binatang Lain Seperti….

walaupun namanya taman ular, tapi terdapat jugak binatang-binatang lain.
standard la kot kebanyakan tempat pun selalu cenggini kan.
contohnya taman buaya kat melaka tu. nama je taman buaya.
tapi ada rumah hantu dan rumah cermin (kaitan please…..)

lepas keluar dari kandang yang menempatkan segala jenis mak ular yang ada, ko jalan ke depan nanti akan berjumpa dengan dataran luas.
bukan dataran merdeka yer.

dan antara binatang yang adoo ialah anak-anak hayam.
katanya untuk makanan ular. hu hu… sian kan anak-anak hayam nie.
ada ke dibagi makan kat ular. kenyang ke pun ular tu?
baik bagi ular-ular tu makan yiet dan nikolas. ek eh..

ada juga terdapat buaya. tapi aku tak rasa buaya nie untuk makanan ular.
boleh ke pun ular makan buaya ek?
seperti biasa lah jugak kalau tengok buaya kat memana, jarang nauu buaya tu nak bergerak. selalu pun statik jer.
haaaa tapi yang aku tengok kat bangkok dulu very the ganas.
melibas ekor ke kanan ke kiri ada saja bayangmu… ingat tak lagu nie freshies nyanyi.
kaitan normaya oiiiiiiii…….. apa kaitannnnn… dush dushhh..

pastu ada jugak memerang. sian doww tengok memerang nie.
very the kering kontang dan kurus kering.
lemahhh jer aku nengok. terus rasa nak bawak balik bela.
lalu nanti aku akan digelar ‘ alaa… maya yang bela memerang tu…’
maya memerang sudahnya..

kemudian ada monyet jugak.
ada sekor nie anak monyet very the kecik cam besar baby baru lahir.
muka nya adalah mencomel tapi kesian dia ada sakit kulit la.
cam ala-ala kurap pun yo. merah dan dia dok tergaruk-garuk…

omaknya very the protective tau uolls.
bila orang dedekat dia cam lompat ke pagar lalu berbunyi cam marah laaa…
pastu bila anaknya dok tergaruk-garuk, dia tolong kopekkan kepingan kulit anak dia. hu hu.. syahdu rasanya aku nengok…
cam nak nangis pun iyer..
kasihnya ibu. sob sob sob….

i tumpang bergambar je yer monyet.
sumpah i tak amik anak u.. (siri bercakap dengan monyet)

dan last sekali ialah tikus.
siap ada makmal pembelaan tikus lagik.
tapi bau dia astagaaaaaaaa hazabbbbbbbbbbb….
busyukkkkkk…..

diumpamakan cam ikan kembung yang dah 4 hari ko biarkan.
lepas tu perut ikan tu dah berulat, kemudian ko tuang pulak susu basi atas ikan tu.
dan lagi ko biarkan ikan tu kat tempat sampah sehari semalam.
haaa gitu la bau nya.

tapi mak kan perempuan perkasa. harus bertahan jugak masuk.
encik z tak sampai 2 saat masuk, lepas snap gambar nie terus dia berlari keluar.
dah uweek uweek dah aku dengar.
ceh… harap badan je raksaksa, tapi melembik. koserrr tauu…

dah habis tawaf satu dataran tu, kami pun berangkat pulang.
aterrrr… takkan nak tidur dengan tikus pulak kann…

so berkunjung lah ke taman ular perlis jika anda ke perlis yo.
next ialah ke hutan lipur bukit ayer & harumanis. stay tune anak-anak… 🙂

6 thoughts on “Selain Ular, Ada Juga Binatang-Binatang Lain Seperti….

  1. kak tumpang tanya itu anak itek kan? ke aku yang rabon rabin? ooo ko nak biar mek kene makan ngan ular yer. blom sempat ulaq tu buat pape aku dah patuk dulu ular tu, padan muka. Cis cis mancis

Comments are closed.