Hutan Lipur Bukit Ayer & Ladang Mempelam Harumanis

IMG_4415

dari taman ular terus zasss ke hutan lipur bukit ayer.
tapi takde apa yang menarik pong.  cuma ada tempat mandi manda.
tapi aku adalah sedikit pelik macam mana diorang nie boleh bermandi manda dengan senang hati.
walhal dia punya aliran air cam tak mengalir.  cam berpusing-pusing kat situ je.
air pulak berwarna keruh penuh dengan daun daun.  ermmm….

DSC_0629 (2)

lepak dalam setengah jam gitu, kami pun memberamboss kan diri.

ke ladang mempelam harumanis.  dengan harapan ingin memetik sendiri buah mempelam yang masak meranum.  tapi harapan tinggal impian je lah.

kami pergi salah musim.  bukan musim memetik mempelam uolls.  nangisssssss….

IMG_4423

DSC_0647 (2)
: : muka kecewa 1 : :

DSC_0648 (2)
: : muka kecewa 2 : :

tapi kecewa kejap je.  hidup mesti kena positif.  barulah meriah.
tak gitu?

DSC_0658 (2)

so korang kalau nak gi sila lah pastikan dulu bebetul musimnya.  tak silap aku april – mei gitu.

haaa kalau nak gi sekarang memang sesuai beno la.  boleh aku kirim mempelam harumanis barang sebijik dua.

IMG_4418

DSC_0663 (2)

: : gigih bergambar di tengah panas yang terik : :

DSC_0666 (2)

: : kami laki bini adalah happy.  ko laki bini happy tak?  : :

DSC_0672

: : mempelam raksaksa : :

itu lah dia destinasi terakhir kami di perlis.
seterusnya adalah masa untuk pulang.
dalam perjalanan balik tu, nampak orang dok jual mempelam tetepi jalan.
tak dapat mempelam versi harumanis pun takpelah, janji adooo kann..
stop kejap beli mempelam, lalu perjalanan diteruskan..

DSC_0677

yang pasti aku kena drive di mana tiga orang jejaka itu sudah ber kroooh kroooh kroooh.
sedap la korang kan.  eieiieieieiie *&^%$%^&^**^%

10 thoughts on “Hutan Lipur Bukit Ayer & Ladang Mempelam Harumanis

  1. pak cik gad kat harum manis tu adalah baik hati dan penuh kesusilaaan, tak macam pak gad kilang gula tu, main hoi hoi kan kita je. ko wanita perkasa nyah
    .-= Payiet82´s last blog ..Gila ke hapa?! =-.

  2. lor.. bukan musim lah pulak.. sian.. dah lah jadi mangsa kena drive… lain kali tinggal kan jer mereka2 kat tepi jalan.. tak patut tau… dorang sedap2 jer tido..hehehe

    menjawab persoalan “ko laki bini happy tak?”
    “Haruslah happy kan…” hihi
    .-= Deqna´s last blog ..Belum Dicuci Lagi =-.

    • tau takperrr.. berpanas2 mengdrive okk..

      haaa mari kita laki bini berhappy happy 😀

  3. senin ari tu baru ade org anta 2 kotak pelam harumanis kt opis aku
    dapat la rasa sebijik..aku tak suke sbb manis sgt..

Comments are closed.