Berpanas di Wang Kelian

macam aku cakap kat entry lepas, cuaca panas terik memang terlampau-lampau.
menyucuk-nyucuk setiap inci kulit aku yang tak berapa nak flawless nie.
yer yer api neraka lagi panas. huhu…
memasing adalah teruja sebab aterr 1st time datang sini kan.

yeay! saya sudah sampai ke wang kelian.
anda bila lagi?

sebenarnya aku cam kemalasan nak taip panjang-panjang.
lagi pun aku rasa korang pun nak belek-belek gambar je yer dok?
layann…

tak silap info yang aku dapat, setiap hari ahad memang kita warga malaysia boleh menyeberangi sempadan malaysia – thailand nie. kira kau boleh lalu terus tanpa menunjukkan passport. tapi ada had had sempadan ar.
jangan la pulak kau terus pergi masuk sampai ke bangkok sana.
wajib wajib la kau kena gari.

ada lagi yang tak tau ke wang kelian ni tempat apa?
tempat membeli belah, tapi bukan la ada jual LV ke, coach ke.
barangannya banyak macam kat padang besar gak.
tapi lebih variety la sebab barangan thailand katanya kann..

jauh jugak la kitorang jalan sampai ke depan sana.
bila keletihan, stop kejap kat tempat redup.

syana, masa ni la yang ko call aku tanya pasal bukit tinggi tu. 😀

aku beli jajan-jajan popok nie semua.. dia bagi 4 beg plastik baru RM10.
oh ye, kalau kau beli barang yang besar-besar kau kena bayar cukai tau.
tak silap aku 20% kot dari harga barang yang kau beli.
tapi kalau beli barang kekecik, takyah bayar cukai.

masa nak keluar tu manusia adalah meramai tak hengat.
bertolak tolak. dengan bunyi kenderaan tintin ponpon.
memang merimas ah.

ni kat tetengah sempadan.
pada sesiapa yang ke perlis, jangan lah lupa singgah kat wang kelian nie ek.
satu pengalaman baru akan anda alami di sini. cewahh..

dari situ, kami terus zasss bergerak gerak khas.
stop kejap ngamik gambar taman negeri perlis.
alerr bergambar kat signboard je pun. mana leh masuk dalamnya.

korang nampak tak encik z dalam gambar atas nun?
almaklumlah… kulit dia dah sama dengan kulit pokok. heh.

16 thoughts on “Berpanas di Wang Kelian

  1. …Aku tgk gambo Payiet (sila rujuk di atas) … amatlah menyayangi buah hatinya nan satu tu! Ko takut kena rentap eh yiet ?

Comments are closed.