Rambut & Mekap Di Hari Pertunangan Saya

kisah ini terjadi kira-kira 4 bulan yang lalu.
peristiwa majlis pertunangan saya dan encik z.
tapi sekarang kami telah pun bernikah dan kenduri sebelah saya pun sudah selesai.
so, instead of wish selamat bertunang, wish la selamat pengantin baru kepada saya yer…

pagi-pagi saya dah ke salun untuk membuat rambut.
tak de la buat apa pun. cuma bersanggul siput saja.

KakNgah 428
: : muka warok di pagi hari : :

KakNgah 434
: : sanggul yang telah disiapkan : :

kiranya saya berpuas hati lah dengan sanggul itu.
kemas dan ditarik kuat. lalu dispray dan diletak kilauan pink ini.

sampai rumah, terus siapkan yaya dulu.
mekapkan dia, manakala kaklong buatkan tocang lekat untuk dia.
kerut-kerut dia tahan muka. agak sakit kot.
tapi terus saya keluarkan motto ‘nak cantik tak? nak cantik, kena tahan sakit sikit lah’

KakNgah 446
: : mama yang kecapekan. yana yang pasrah : :

selesai siapkan yaya, kaklong mekapkan saya pulak.
saya takde guna mekap artis ke hapa yer.
majlis bertunang je pun. so tidak la perlu membazir.
lagipun saya mempunyai kaklong yang haibat bermekap, jadi mengapa mau mensia-sia kan nya?

mekapcrop
: : sapukan foundation di pipi : :

KakNgah 450
: : jangan lupa sapukan di leher juga : :

KakNgah 451
: : touch up mata. bulu mata harus dilentikkan yer : :

KakNgah 453
: : touch up lipstick : :

maaf kerana saya agak kelihatan seksi di dalam gambar-gambar ini.
tapi saya dah blur-blur kan. jadi harap tiada siapa yang berimaginasi yer.

KakNgah 457

tak sampai sejam, semuanya telah siap sedia.
dan sahabat saya, ernie pun telah tiba.

KakNgah 458

seterusnya…. tunggu rombongan lelaki sampai lorhh…

4 thoughts on “Rambut & Mekap Di Hari Pertunangan Saya

Comments are closed.