Osteoporosis?

lately nie kan, aku selalu sakit lutut tau.
selain sakit lutut, aku jugak selalu mengalami sakit bahu.
adakah aku bakal dilanda penyakit Osteoporosis?
menakotkannn…

lutut aku tu kan, aku tak boleh mencangkung tau.
kalau aku mencangkung or lipatkan kaki selama beberapa minit, bila bangun je terus merasa cacat. nak tegakkan kaki balik rasa sakit teramat.

yang bahu tu pulak aku syak mungkin sebab aku tidur senget kot.
sebab dulu tidur terlentang sorang-sorang tak pernah pulak dilanda penyakit sakit bahu ini.

so sebagai permulaan untuk memperbaiki segala sakit tulang nie, aku telah mencuba susu anlene. ingatkan nak beli yang bancuh tu, tapi cam mahalnyerrrrrr…
nak sihat, tapi berkira. bagaimanalah itu?
walhal rm20.90 sahaja. tsktsktsk

tapi takpe. sebagai permulaan. aku cuba susu kotak kecik ini saja dulu.
rasanya setapp dan boleh diminum berkotak-kotak tanpa waswas.

DSCN9826

aku ingatk kan, kalau lepas minum susu nie lutut aku masih sakit, aku nak pergi jumpa pakar tulang lah. mungkin jugak tulang aku telah mereput.
ok membaca statement sendiri sahaja sudah membuatkan diri ketakutan.

* sambil cuba meluruskan kaki diikuti dengan meminum sekotak susu anlene

20 thoughts on “Osteoporosis?

  1. baru sebulan kawin dah sakit lutut ke kak??? kuikuikui…
    man kata “hari2mau”… sejak kawin ni asyik senyummmm je… haha

  2. hmmm akak rasa kalau ko campow rega susu kotak tu dah leh beli dah susu bancuh…ko jer rasa susu kotak cam murah kan…
    errkk ko paham ke statement akak nih..belasaahh

  3. dolu pun ai cam tuh gak..cangkung tk leh..berdiri lama xleh..nyudahnya ai ngurut dolu..makcik yang ngurut bgtau urat-urat belakang betis aku bersimpul2..keras padat jer betis aku sbb tuh sakit sgt..sakit wooo first ngurut tapi masuk hari 2-3 dah okey..puncanya sbb kerap pakai kasut tumit tinggi..sakit camnie akan mengakibatkan sakit pinggang dan sakit belakang..huhuhu dan sejak itu..kasut tinggiku telah menjadik koleksi..skg nie heel pun 1-2 inci jer ;)..mencegah lebeh baik dari mengubati…
    .-= Nur´s last blog ..Pak Tam R & R Ulu Bernam… =-.

  4. apa kata cuba pulak minum susu kambing yang telah di proses menjadi tepung cuma dibancuh pada waktu pagi dan malam sebelum tidur … insya allah mungkin akan bekurang sakit tu ….

    • susu kambing? haaa saya suka gak minum susu kambing. baiklah akan cuba dipraktikkan.
      terima kasih bila senang! 🙂

Comments are closed.