Hantaran Pertunangan – From Her to Him

ini pulak hantaran dari aku pada encik z.
kan patutnya berbalas 7 dulang je, sebab encik z bagi aku 5 dulang.
tapi kesudahannya jadi 12 dulang. eh, tapi tak boleh ek bagi balasan genap?
ntah la. apa-apa je la. janji semua selamat sudeh…

yang pertama ialah sirih junjung.
digubah oleh kakti, jiran sebelah rumah.

KakNgah 479

kemudian tepak sireh yang mengandungi segala daun sireh dan jua kacip pinang segala. lepas tu bawah tu kena letak beras.
sungguh la aku tak tau segala adat istiadat begini.

KakNgah 464

ha yang nie aku beli sendiri. songkok dari jalan TAR.
dan kain pelikat pun diimport dari bandung jugak.

KakNgah 463

KakNgah 466
: : coklat dari arab saudi. disponsor oleh cousin aku, kakwati : :

yang kat bawah semua nie pun disponsor.
oleh mak saudara aku. oleh kaklong. oleh jiran tetangga.
malas mau letak caption. so korang tengok sendiri dan agak-agak sendiri la yer.

KakNgah 467

KakNgah 465

KakNgah 468

KakNgah 469

KakNgah 470

KakNgah 471

KakNgah 472

KakNgah 473

semua gubahan dan hiasan disiapkan oleh kaklong.
aku? melangukkkk je la. heh.
tapi ada gak la tolong-tolong mana yang mampu.
malam sebelum hari tunang tu, jari aku telah terlekat dengan gam gajah.
menggelupur okkkk. tak rela i menyuakan jari yang cacat pada bakal mak mertua.

adil lagi hampeh. ada ke dia suruh aku sua jari dekat api dapur.
kaklong plak suruh amik gam gajah tu, lekat kat mulut.
porque punya adik beradik. heh.

10 thoughts on “Hantaran Pertunangan – From Her to Him

  1. sabau je la adi badik ko ye
    hahhaaa

    wey aku time tunang pn gitu..tp terbalik, belah laki yg bg terlebih2..
    mmg pesyen org tepeng, jiran suke bg mcm2 kot time majlis tu
    gile byk mcm2 bentuk kuih ade..
    tu lg jenuh depa angkut dr tepeng ke KL
    mak aku da gelebah tgk hantaran laki penuh ruang..
    .-= syana´s last blog ..RED @ Kenny Rogers Roasters =-.

  2. biasa ler mende2 camnie..asalnya janji sekian-sekian barangnya..tiba masanya bertambah-tambah dulang plak..tp yg lebehnya purata pemakan jer lebeh kan..tuh yang terlebeh suda..;).Maya pic no. 10 tuh mende ape tuh erk..pemakan erk?..jenuh aku nelek2 dok meneka..halwa ek
    .-= Nur´s last blog ..Omei yang sedang mengemukkan diri… =-.

  3. Hi maya..

    best kan masa tunang..dapat banyak hantaran..masa i dulu janjinya 7 balas sembilan..sekali depa datang bawak sampai 15..i lak tetap 9 dulang..nak wat camner kan?mana i tau sumer tu..first time tunang…budak2 suka la time tu coz banyak makanan…

Comments are closed.