Mari Memakan Seafood

usai maghrib, kami ke restoran HMS bagan.
restoran sama yang kami pergi lamaaaaaaa dulu.
baru jam 7.30malam gitu, manusia sudah meramai.
nasib baik jugak ada seat.
lalu duduk mengorder air.
dan kemudian memilih lauk pauk untuk dimakan.

DSCN9156
: : dengan ketam pun boleh emosi : :

DSCN9158
: : selepas emosi dengan ketam, emosi dengan udang lah pula : :

DSCN9159
: : udang yang menggemuk : :

DSCN9162
: : tembikai dan sirap limau : :

DSCN9164
: : kudap kudapan : :

dan berikut adalah makanan yang dipesan lalu dimakan berdua.

sup kosong yang melaut.
aku bajet dia akan bagi 2 mangkuk kecil saja.
tapi sudahnya semangkuk besar uolls.
dan dicaj cuma RM2 saja. berbaloi baloi.

DSCN9180

kena la ada sambal belacan. diulam dengan timun.
sebagai pelengkap rasa katanya.

DSCN9181

macam kelakar pulak ada 2 ekor ketam jer.
selalu pun kan orang order banyak-banyak.
aterrr aku berdua je dengan encik z.
so 2 ekor sudah. namo membazir not good.
dimasak bercili. setappppp…

DSCN9185

udang masak butter. owhhh… terbaikkkkk…
serius sedap gila. sampai nak menghirup hirup kuah butter tu tau…
tapi ini yang paling mahal sekali okkk…
12 ekor udang gemuk saja berjumlah RM42. nangissss…

DSCN9187

DSCN9189
: : kangkung belacan yang ok ok : :

kan aku dah kata, tshirt yang aku dapat kat party HP tu, aku sudah lanting sama encik z.
ngam ngam soiii je dia pakai.
kalau aku pakai? ermmm jadi baju tidur je laaaa….

DSCN9169

13 thoughts on “Mari Memakan Seafood

  1. memang sentap makan kt bagan sanun tuh..ai pegi pun malam minggu jer..lepak2 makan2 tepi laut..wah gitu..ada kedai2 yg murah reganya..tp berbaloi lah wpun rega mahal..asalkan sodap!..tp yg tk best nye perjalanan balik ke umah leh lapo balik plak..camner tuh?..hehehhe 😉
    .-= Nur´s last blog ..Tag dari geng sepusing jugak daaaa…. =-.

Comments are closed.