2012

ni berjangguit punya cerita nih.
ada la dalamĀ 3 minggu lepas kot.
kan semua orang penasaran pi nonton ini filem 2012.
harus aku pun menggelupur mau pergi tonton jugak.
sampai tarik-tarik rambut encik z.
lalu beliau pun menyampah dan membawa aku pergi menonton ini filem.

banyak kali ok percubaan kami untuk membeli tiket adalah menggagal.
aterrr, penuh sesadooo…
lalu mencuba ke theĀ gardens sana.
dapat la gak walaupun seat paling depan sekalik.
tapi menurut adik penjaga tiket itu, katanya tak berapa mendongak.
sebab cam ada space di depan. begitu.
sib baik ko bercakap benar dik.
kalau ko propa akak, harus akak awaskan ko. heh.

lalu kami pun menonton.
filem adalah best. dan ada memberi 1001 kesedaran dan keinsafan jugak. nie kira macam hari kiamat la kan?
cuma mat salleh tengok dari segi saintifik dan sains segala.
kerak bumi nak meletup la, apa lah.

lalu para saintis yang hebat telah membina bahtera.
kira bahtera ni sangat haibatt boleh menangkis segala angin ribut puting beliung.
tapi jangan ko ingat sesenang ko boleh naik ini bahtera.
ko kena bayar. errrr… berapa aku tak ingat la.
tapi orang kaya raya saja la yang mampu.
takat kerja kerani macam payiet tu, takyah mimpi la.
motipp nama
payiet disebut? heh.

maksudnya takat kita yang miskin kedaung nie jangan berangan la nak naik itu bahtera.
pasrah je la tenggelam timbul dalam air laut.

………Amalan dan takwa jadi bekalan
Sejahtera bahagia pulang…ke sana…..

(background lagu Rabbani)

watak utama dalam ini filem, di fokuskan kepada satu keluarga.
iaitu keluarga michael. yang berantakan.
tapi kemudian kerana peristiwa 2012 ini, mereka bersatu kembali.
mat salleh kan selalu buat filem cenggini.
ada moral of the story gitu.
cam kita orang islam nie, percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya. begitu.

takut kan bila difikir pasal kematian dan kiamat ni..
bila la aku nak insaf. sob sob…

9 thoughts on “2012

  1. tak tgk2 lg cerita ni
    aku pernah tau tgk final destination
    balik tu teros ala2 insaf ko
    “kematian mengejar kita” konsepnye kan
    tp insap kejap je kot

    kalo cerita ni mau aku insaf sunggoh
    aminnnn

  2. kami pun belum kesempatan mau nengok filem ni. Sampai last week pun penuh lagi tau!!! jenuh

Comments are closed.