Hidangan Di Pagi Raya Pertama

makanan favourite aku di hari raya yang mulia ini ialah nasi himpit / ketupat nasi.
plus kuah kacang. lodeh. itu kiranya yang paling paling paling favourite.

ketupat palas, rendang segala tu aku pandang sebelah mata sajork.
tapi kalau dah lapar kedaung, aku telan la jugak. heee…

aku ingatkan… tahun depan kan… aku bebetul rasa nak masak sendiri la…
nasi himpit, kuah kacang dengan sayur lodeh tu. umur dah 30 tahun pun tak pernah masak hidangan raya sendiri. kesian kan..? huhu…

KakNgah 014

: : kuih muih : :

KakNgah 024

: : nasi himpit : :

KakNgah 022

: : kuah kacang yang mantoppp : :

KakNgah 019

: : sayur lodeh yang wallaaa : :

KakNgah 021

: : rendang daging : :

makanan lain macam ketupat palas, kari ayam dan lemang semua ada gak.
tapi itu semua dimasak di rumah tok bersama dengan adik beradik mama yang lain.

mee rebus ni pulak makan kat umah maklong.
kira tetiap tahun maklong tak pernah miss buat ini mee. sedapppp…

KakNgah 033

matikk la aku menggemuk kuasa dua lepas raya ni. adehh…

    10 thoughts on “Hidangan Di Pagi Raya Pertama”

    Comments are closed.